نقطه ضعف موتور xu7

قبل از شروع ویدئو های زیر را حتما ببینید

لطفا قبل از شروع ویدئو های زیر را با دقت ببینید

آموزش نصب فیکسچر

سوختن مکرر واشر سر سیلندر می‌باشد دلایل زیادی دارد که 80% مربوط به مونتاژ غلط و رعایت نکردن اصول استاندارد مونتاژ موتور می‌باشد

نقطه ضعف موتور xu7


 که سوختن مکرر واشر سر سیلندر می‌باشد دلایل زیادی دارد
که 80% مربوط به مونتاژ غلط و رعایت نکردن اصول استاندارد مونتاژ موتور می‌باشد
و بقیه ایراد مربوط به ضعیف بودن آلیاژ سیلندر و سرسیلندر میباشد
ما با طراحی و ساخت نوع جدیدی از پیچهای سرسیلندر توانسته ایم این مشکل را تا ۵۰% کاهش بدهیم 

نحوه صحیح و استاندارد بستن پیچهای فابریک سرسیلندر xu7 به این گونه است که اول ۶۰ نیوتون متر به شکل حلزونی پیچها سفت شود سپس از پیچ وسط کاملا شل شود و ۲۰ نیوتون متر سفت شود و یه ضرب ۳۰۰ درجه سفت شود و این عمل تک به تک از پیچ وسط شروع میشود الی آخر
اما با وجود این که پیچها کاملا تمیز شده و آغشته به گیریس مسی هستند و اصطکاک کمتر شده رزوه ها تاب تحمل چنین فشاری را ندارد اکثر مواقع امکان شکستن پیچ، رزوه و هرز کردن جای پیچ وجود دارد و از بین رفتن سیلندر و هزینه‌های جانبی دیگر

اکثر تعمیر کاران یه روش جایگزین کردند بین 100 تا 110 نیوتون متر پیچها را سفت میکنند که در این روش هم اصطکاک نقش بسیار تعیین کننده ای در دستیابی به مقدار مشخص نیروی فشاری بعهده دارد. به طور تقریبی 90% از گشتاور اعمال شده صرف غلبه بر نیروی اصطکاک قسمتهای مختلف اتصال میگردد امکان قفل شدن رزوه و شنیده شدن اخطار ترکمتر وجود دارد در صورتی که فشار وارد بر واشر سرسیلندر کافی نیست
هدف ما از ارتقاء و تولید این پیچها از بین بردن نقطه ضعف ها و بهبود در روند سفت شدن بی عیب و نقص می‌باشد

مزایا


1 . از نظر آلیاژ بسیار محکم هستند و در فشار بالا کشیده نمی‌شود و مقاوم در برابر آب خوردگی و از تنش تسلیم گرمایی تا حرارت 450 درجه سلسیوس مقاومت میکند
2 . به رزوه های سیلندر آسیب نمیزند چون که پیچها روی سیلندر ثابت میباشد و فشار گردش و گشتاور بر روی مهره ها است
3 . هزینه‌های تعمیر رزوه های سیلندر و از خراب شدن حالت استاندارد رزوه جلوگیری میکند
4 . نیاز به آچار درجه نیست چون بدون مشکل نیروی ترکمتر به مهره وارد شده و فشار را بدونه هیچ کم و کاست به سرسیلندر وارد میکند
5 . میتوانید هر زمان که دوست داشته باشید مجددا سرسیلندر رو آچار کشی کنید که در نسخه فابریک در آچار کشی مجدد پیچها به رزوه ها میچسبد و امکان شکستن یا هرز شدن وجود دارد
6 . این پیچها معمولی نیست الن مغزی دارد برای بسته شدن بر روی سیلندر توسط آچار آلن مربوط سفت میشود
7 . بیش از ۸۰% از اصطکاک نقاط اتصال میکاهد
8 . شما مجاز هستید ۱۰۰ تا ۱۰۵ نیوتون متر این مهره ها را سفت کنید که در نسخه فابریک این فشار معادل ۱۳۰ نیوتون میباشد و دستیابی به چنین گشتاوری یک رزوه سالم روی بلوک سیلندر باقی نمی ماند

تذکر


1 . به هیچ عنوان بدون ترکمتر این مهره ها را سفت نکنید و از دقت وکالیبره بودن ترکمتر خود اطمینان حاصل کنید
2 . برای بهبود در روند کار و جلوگیری از تابیده شدن سرسیلندر در سه یا چهار مرحله مهره ها را به شکل حلزونی سفت کنید
3 . پیچها را بر روی سیلندر ۱۵ نیوتون با آچار آلن شماره ۵ سفت کنید
4 . این مهره ها دنده ریز هستند و خیلی نرم بسته میشود، در صورتی که فشار بالا تری نسبت به پیچ فابریک وارد میکند با توجه به جدول محاسبه گام دنده در نسخه فابریک با توجه به ضریب اصطکاکی پیچ اگر ۱۱۰ نیوتون پیچ را سفت میکنید در این پیچ و مهره ها ۹۰ نیوتون برابر است با گشتاور نسخه فابریک و شما ۱۰۰ نیوتون تا ۱۰۵ نیوتن مجاز هستید این پیچ و مهره های جدید را سفت کنید
5 . اگر در هنگام مونتاژ کردن بوش سیلندرها دور اورینگ از چسب استفاده  میکنید سعی کنید قبل از خشک شدن چسب پیچها را سفت کنید در غیر این صورت احتمال شکستن سیلندر وجود دارد
6 . برای جلوگیری از چسبیدن رزوه فولاد به آلومینیوم، این پیچها آغشته به گیریس مسی است حتما در تعمیرات بعد هم از این نوع گیریس استفاده شود تا باز کردن پیچها آسان شود
7 . بوش فاصله انداز پیچ سمت واتر پمپ حتما نصب شود

نکته


اگر موتور اتومبیل شما ایراد ندارد و مایل به نصب این پیچها هستید کافیست با باز کردن درب سوپاپ و باز کردن درب رادیاتور به دلیل از بین رفتن فشار داخل مدار آب
 تک به تک پیچهای فابریک را باز کنید و پیچ جدید را اول با آچار آلن شماره ۵ ببندید و سپس مهره را۹۰ نیوتون سفت کنید و به ترتیب پیچ بعدی، به شکل حلزونی پیچها را تعویض کنید و در مرحله آخر همه پیچها را ۱۰۰ نیوتون سفت کنید

امیدواریم این محصول ضعف موتور خودروی شما را تقویت کند و پیش در آمدی باشد برای ارائه دیگر محصولات ما که مکمل این قطعه میباشد

 

مطالب مفید

  1. دلایل سوختن واشر سرسیلندر
  2. انواع واشر سرسیلندر
  3. رفع عیب سوختن واشر سرسیلندر پژو 405
  4. تست موتور پژو 405
  5. پیچ های دو سر رزوه

ارسال نظر درباره این موضوع