X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

پیچهای دو سر رزوه مخصوص سرسیلندر پژو 405 و پارس و سمند

09363163875 تلفن تماس
پیچهای دو سر رزوه مخصوص سرسیلندر پژو 405 و پارس و سمند

پیچ های دو سر رزوه یا دو سر دنده پیچ هایی هستند که از دو طرف دارای دنده هستند و در وسط پیچ و بین دنده ها،معمولی و بدون رزوه و دنده است

مکانیکی اهورا
مکانیکی اهورا

پیچ های دو سر رزوه (دنده)

پیچ دو سر رزوه،استوانه ای میباشد که دو سر آن رزوه و قسمتی از ساقه پیچ بدون رزوه میباشد که هیچگونه گل پیچ ندارد و معمولا برای سفت کردن آن از دو مهره استفاده میشود و همچنین در اندازه های مختلفی وجود دارد که معمولا برای واشر سرسیلندر پژو 405 ، پارس و سمند استفاده میشوند.

پیچ های دو سر رزوه یا پیچ های دو سر دنده نام دیگر استاد بولت میباشند که در بازار با این نام ها شناخته میشوند.پیچ های متری هم در واقع دو سر رزوه هستند و در طول 1 الی 3 متر تولید میشوند و به همین علت به آنها پیچ متری میگویند.تنها چیزی که بین پیچ های متری و پیچ های دو سر رزوه متفاوت است مراحل تولید آنهاست که با هم کاملا فرق دارد.

پیچ های دو سر رزوه یا دو سر دنده طبق استاندارد ASMT A193 و در انواع مختلفی تولید میشوند و استفاده عمده ای در صنایع نفت،پتروشیمی،آب و فاضلاب و خطوط انتقال سیال دارند.پیچ های دو سر رزوه معمولا به صورت اینچی تولید میشوندو همراه با مهره مناسب همان آلیاژ و متریال مورد استفاده قرار میگیرند.

 

انواع پیچ های دو سر دنده

پیچ های-دو-سر-رزوه

سه نوع شکل متفاوت از پیچ های دو سر دنده وجود دارد که مورد استفاده قرار میگیرند.معمول ترین این پیچ ها،پیچ دو سر دنده پیوسته میباشد که خودش به دو دسته تقسیم میشود:

نوع اول از دو انتهای خود اندازه گیری شده و دندانه های آن از نوع UNRC-2A هستند.نوع دوم از ابتداي دندانه يک طرف سر تا ابتداي دندانه سر ديگر پيچ  اندازا گيري شده و نوک آنها نيز تخت و پخ زده شده است.این پیچ ها با توجه به استاندارد ANSI B16.5 تولید شده اند و دندانه های آنها هم در حالیکه ابعاد آنها از یک اینچ کمتر باشد  از نوع UNRC-2A هستند و اگر از یک اینچ بیشتر باشد از نوع  هستند.    

 پیچ های دو سر دنده با انتهای قلاویز کاری شده دارای رزوه های متفاوتی در دو سر خود هستند و قسمت بدون رزوه این پیچ ها در وسط این ها قرار  دارد.قسمت رزوه دار کوتاهتر  اين پيچها داراي رزوه ها از دسته  NC5  با انطباق تداخلي و يا از نوع رزوه هايي از دسته  UNRC-3A ميباشد.       

سر پیچ های دو سر دنده به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند به داخل یک سوراخ رزوه کاری شده،رزوه شوند.انتهاي ديگر اين پيچها داراي رزوه هايي از نوع UNRC-2A بوده و سر آنها نيز پخ يا گرد شده ميباشند و در اين قسمت مهره ها را بکار ميبرند. طول اسمي اين پيچ ها به طول کلي آنها اطلاق ميشود.

یک نوع دیگر هم از این پیچ های دو سر دنده وجود دارد که رولینگ کاری شده اند و ممکن است کامل رزوه کاری شده باشند و یا ممکن است اصلا رزوه کاری نشده باشند.پیچ های دو سر دنده رولینگ کاری شده با سفارش مشتری ساخته میبشوند.

یک نوع دیگر هم وجود دارد به اسم پیچ های دو سر دنده دوبل که این پیچ ها به گونه ای طراحی شده اند که بتوان در هر دو سر آنها مهره را به کار بست.بدنه این پیچ ها دو قسمت دو قسمت با طول مساوی را که دارای رزوه هستند را از هم جدا میکند.نوک اين پيچ ها پخ زده شده و يا گرد شده ميباشند. طول اين پيچ ها به طولکلي آنها اطلاق ميشود.

 

جنس پیچ های دو سر رزوه

پیچ های دو سر رزوه

جنس این  پیچ ها از فولاد و استنلس استیل درگریدهای  L7M - L7 - B16 - B8M - B8 - B7M - B7  و ... می باشند که تولید میشوند و به فروش میرسند.و پوشش آنها نسبت به محل مورد استفاده معمولا از کادمیوم کرومات ، داکرومات  و یا PTFE  می باشند.

 

استاندارد پیچ های دو سر رزوه

برای تولید و به کارگیری پیچ دو سر رزوه استانداردهای مختلفی نظیر astm یا din یا iso وجود دارد که از پرکاربردترین استانداردها برای  پیچ دو سر رزوه می توان از  din 949 , din 938 , din 939 , din 835 , din 797 نام برد.

 

تفاوت پیچ های متری و پیچ های دو سر رزوه

در واقع تفاوت زیادی بین پیچ های دو سر رزوه و پیچ های متری از نظر متریال به کار رفته،استاندارد تولید،دقت تولید،نوع و صنعت مصرف کننده وجود ندارد. پیچ های دو سر رزوه طبق استاندارد ASTM A193 و معمولا به صورت اینچی از فولاد گرید بالا و استیل تولید میشوند و در صنایع نفت و گاز استفاده میشوند.اما پیچ های متری از رزوه کردن میل گرد تولید میشوند و در گرید های پایین 4.6 مگاپاسکال و گرید 5.6 مگاپاسکال تولید میشوند.همچنین از نظر نوع دنده نیز پیچ های متری معمولا از نوع میلی متری تولید میشوند.

 

پیچهای ارتقاء یافته سرسیلندر پژومخصوص موتورهای پژو پارس سمند و405

پیچ و مهره های مخصوص سرسیلندر
پیچهای فابریک سرسیلندر به دلیل ارتفاع بلند پیچ، به خوبی سفت نمیشود چون بالای 50 درصد از گشتاور سفت کردن پیچها صرف غلبه بر نیروی اصطکاک می‌شود
به همین دلیل در هنگام سفت کردن ، پیچها شاید 40 درجه کش می‌آید و رزوه به سختی می‌ پیچد.
پیچهای ارتقاء یافته سرسیلندر با کمترین اصطکاک بیشترین فشار را بر روی سرسیلندر واشر سرسیلندر و سیلندر وارد میکند.
این پیچ های ارتقا یافته سرسیلندر ما ساخته شده از بهترین متریال و فولاد زد زنگ گرید 12.9 هستند.
این پیچها دو سر رزوه میباشد و پس از قرار دادن سرسیلندر پیچها رو وارد سرسیلندر کرده و با آلن 5 سفت میکنید و سپس واشر و مهره را قرار و نیز سفت میکنیم و برای بهبود عملیات سفت کردن مهره ها بهتر است در چند مرحله به شکل حلزونی پیچها سفت شود و در مرحله آخر 100 نیوتون یا 10 کیلو سفت کنید.
این پیچها به رزوهای سیلندر آسیب نمیزند چون گشتاور بر روی مهره ها وارد میشود.
برای جلوگیری از گالینگ شدن یا گیرپاژ شدن به گیریس آنتی سیز آغشته شده است که از این مدل گیریس برای اجزای کوره استفاده میکنند.
بسیاری از معایب بر طرف میکند از قبیل نشتی روغن از لایه واشرسرسیلندر و نشتی روغن به رادیاتور و کمپرس موتور به مدار آب.

 

قیمت پیچ دو سر رزوه

برای آگاهی از قیمت پیچ های دو سر رزوه ساخت کارگاه مکانیکی اهورا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

 

مطالب مفید

  1. نقطه ضعف موتور XU7
  2. دلایل سوختن واشر سرسیلندر
  3. انواع واشر سرسیلندر
  4. رفع عیب سوختن واشر سرسیلندر پژو 405
  5. تست موتور پژو 405

 

انواع پیچ دوسر رزوه
پیچ دو سر رزوه
پیچ دوسر رزوه
دریل پیچ سر سیلندر
از پیچ دو سر رزوه در کجا استفاده میشود
قیمت پیچ دو سر رزوه
دوزنده های چهارسیخچه ای
دستگاه پیچ بریده سیلندر

 

دلایل و علت سوختن واشر سرسیلندر

دانستن علت سوختن واشر سرسیلندر به شما کمک می‌کند تا با برطرف کردن علت های آن، از تعویض واشر سرسیلندر و هزینه های آن راحت شوید.

  1. کم شدن آب رادیاتور
  2. مسدود شدن مجراهای عبور آب در موتور
  3.  خنک نشدن آب رادیاتور به علت رسوب و یا نقص در عملکرد پروانه.
  4.  نقص فنی در ترموستات.
  5.  نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور.
  6.  پیچ خوردگی شلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور.
  7.  رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما.
  8. خراب بودن پروانه
  9. وجود رسوبات در سیستم خنک‌کننده
  10. گرمای بیش از حد هوا
  11. سبک رانندگی نامناسب
  12. خرابی ترموستات

تمامی این موارد، باعث واشر زدن پژو می‌شود که بر روی راندمان موتور تاثیر می‌گذارد. برای حل این مشکل، می‌توانید از فیکسچر پژو استفاده کنید که نیازی به تعمیر واشر سرسیلندر در مدت زمان های کوتاه نداشته باشید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • اسماعیل
    درصورتی که بتونید واشرزدن موتور به۰برسونید کارتون عالییی...
    • مدیر سایت

      بله هدف ما دقیقا همین است

  • قاسم حسنی
    سلام من از همین نوع پلاستیکی استفاده کردم متسفانه باز واشر زد پیچا چند درمیاد باان فیچسکر
    • مدیر سایت

      برای اطلاعات از قیمت با ما تماس بگیرید.

  • امیر عباس گل آرا
    با سلام،این پیچ ها رو چه جوری تهیه کنیم
    • مدیر سایت

      با شماره های ما تماس بگیرید

  • مرصاد
    کارتون دست خوشی داره .🙏🙏اما جناب موتور که گرم بشه زیاد تضمینی هست ک یاتاقان نزنه ؟
    • مدیر سایت

      بله این راه حل کاملا تضمینی هست

      برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

تماس بگیرید