X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

نکاتی درمورد واشر سرسیلندر از سوختن تا تعویض آن

09363163875 تلفن تماس
نکات مهم درباره واشر سرسیلندر
برای استفاده درست از واشر سرسیلندر انواع خودرو ها باید یک سری نکات را رعایت کرد تا از سوختن واشر سرسیلندر جلوگیری کنید که تمامی این نکات در این مقاله ذکر شده اند
مکانیکی اهورا
مکانیکی اهورا

واشر سرسیلندر چیست؟

واشر سرسیلندر قطعه ایست در موتور خودرو که ما بین سیلندر و سرسیلندر قرار می گیرد
 و وظیفه آن ایجاد یک آب بندی کامل بین سیستم های مختلف روغن رسانی ، آب ، و احتراق
 موتور می باشد. واشر سرسیلندر واشریست از جنس پنبه نسوز به علاوه فولاد و مس.

این قطعه نقش بسیار مهمی در موتور خودرو دارد. خیلی از رانندگان به مشکل سوختن واشر
 سرسیلندر خودرو خود خورده اند.برای آشنایی بیشتر مقاله دلایل اصلی سوختن واشر سرسیلندر را مطالعه کنید تا بتوانید از موتور خودرو خود به بهترین شکل نگهداری و استفاده کنید.

اگر به تعمیرگاه ها سر بزنید معمولا خودرو هایی را می بینید
 که به دلیل سوختن واشر سرسیلندر در آنجا هستند و در حال تعمیر می باشند. سوختن واشر
 سرسیلندر به اصطلاح به دفورمه شدن واشر می گویند که این امر موجب از بین رفتن آبندی
 مابین سیستم های مختلف موتور خودرو می شود.

واشر بین بدنه ی موتور و سر سیلندر با ترکیب مواد نسوز و لایه ی مسی مقوای مقاوم در
 مقابل حرارت و لایه ی فولادی تشکیل شده است که ضمن یکپارچه کردن سر سیلندر
به بدنه ی موتور اجازه می دهد تا گردش روغن و آب بدون امکان مخلوط شدن صورت گیرد
 و نیز فضای سربسته ی اتاقک احتراق را آب بندی نماید.

 

واشر سرسیلندر چگونه میسوزد؟

در صورتی که موتور خودرو گرم است و بخار از اگزوز خارج شود نشانه مشکل
 در واشر سرسیلندر می باشد که به علت نیم سوز بودن یا سوختن واشر سر سیلندر می باشد.
در صورت مشاهده و متوجه شدن یکی از موارد بالا در صورت امکان از راندن در ادامه ی مسیر
 خودداری کرده و خودرو را به تعمیرگاه بکسل کنید. در غیر این صورت فقط برای مسیر کوتاه
 می توان در مخزن روغن موتور را برداشت تا بر اثر حرارت آب مخلوط روغن بخار شود سپس
موتور را روشن کرده تا به اولین تعمیرگاه برسید.

در صورت سوختن خاصیت این واشر از بین می رود و در نتیجه آب بندی از بین می رود و
 آب-روغن قاطی می کند. و عوارض بسیا زیادی دارد و اگر ادامه پیدا کند آب رادیاتور بطور
 کامل چرب می شود و رنگ شیری به خود می گیرد. و خاصیت روانکاری روغن از بین می رود
و در نتیجه راننده باید واشر سر سیلندر خودرو را تعویض نماید.

البته قبل از تعویض باید به وسیله مکانیک عیب یابی دقیق انجام شود. و همانطور
 که گفته شد واشر را باید روی سطح کاملا صاف و تمیز قرار داد. به همین دلیل اکثر
تعمیرکاران سطح سیلندر را با سنگ مخصوصی تمیز کرده و کاملاً صاف و صیقلی میکنند.
و یا در مواردی جهت تراشکاری سر سیلندر شما را به تراشکاری معرفی می کنند.

 

دلایل سوختن واشر سرسیلندر چیست؟

نکات-واشر-سرسیلندر

سوختن واشر سرسیلندر دلایل زیاد و متعددی دارد که از مهمترین این به عمل کردن
 ناصحیح ترموستات ، ایجاد نشتی در سیستم آب و خالی شدن رادیاتور اتومبیل ، فشار
 به موتور و عدم توجه به آمپر خودرو و مستهلک بودن این واشر. برای تهیه واشر سرسیلندر
 برای خودرو حتما به این نکته توجه شود که قطعه  اصل باشد به این دلیل که قطعه های
 اوریجینال کیفیت بهتر و دوام بسیار زیادتری دارند.

در کل دلایل سوختن واشر سرسیلندر خودرو را می توان در موارد زیر خلاصه کرد :
داغ شدن موتور خودرو که از دلایل آن می توان به کم شدن آب رادیاتور و جوش آوردن نام برد.
غفلت مکانیک در بستن واشر سرسیلندر. این کار را باید با دقت بالا انجام داد به طوری که واشر
 باید کاملا صاف بسته شود و نوشته ی  top بر روی واشر باید بالا قرار گیرد. و سمت مسی واشر
 به سمت پایین و روی بلوک سیلندر قرار گیرد .

 

دلایل مختلف که باعث سوختن واشر سرسیلندر میشوند

  1. آب رادیاتور کم باشد.
  2. مجراهای عبور آب در موتور مسدود شود.
  3. خنک نشدن آب رادیاتور به دلیل رسوب و یا نقص در عملکرد پروانه.
  4. نقص فنی در ترموستات.
  5. نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور.
  6. پیچ خوردگی شلنگ‌های ورودی و خروجی رادیاتور.
  7. رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما.

 

enlightened حالا که با دلایل سوختن واشر سرسیلندر آشنا شدید ما پیشنهاد میکنیم که مقاله دلایل جوش آوردن ماشین را نیز مطالعه کنید زیرا جوش آرودن ماشین هم میتواند از نشانه های سوختن واشر سرسیلندر باشد پس بهتر است این مقاله را مطالعه کنید تا از این مشکل بزرگ جلوگیری کنید.

 

علائم و نشانه های سوختن واشر سرسیلندر

نکات-تعویض-واشر-سرسیلندر

  • عدم کارکرد صحیح موتور یا همان بد کارکردن

وقتی واشر سر سیلندر موتور می سوزد به دلایل ذکر شده باعث افت راندمان موتور می شود . چرا که واشر سیلندر از آب بندی بخش اتصال دو قسمت بدن سیلندر و سر سیلندر باز می مانند و باعث ورود آب یا روغن به محظفه سیلندر می شود باعث می گردد. همچنین  بدلیل نشتی فشار درون سیلندر به حد تعیین شده نرسد . از همین رو موتور شروع به بد کارکردن می کند که در صورت عدم توجه قطعات دیگر نیز آسیب دیده و خرج هنگفتی را بر روی دست مالک می گذارد.

  • حضور روغن وآب بر روی بدنه موتور

وقتی واشر سر سیلندر بسوزد امکان دارد که مایعات موجود نظیر آب و رغن از محل اتصال سیلندر و سر سیلندر به بیرون نشت کند. از این رو با مشاهده عینی موتور می توانید ان را تشخیص دهید. البته این اتفاق بیش تر زمانی مخ می دهد واشر سر سیلندر به شدت سوخته باشد .

  • نشتی داخلی

سوختن واشر سرسیلندر امکان دارد جزیی باشد بطوریکه شاید این اتفاق بصورت داخلی باشد و فقط بین حفره های آب و روغن بوجود آید. در این صورت دیگر نشتی خارج رخ نمی دهد تا بتوان با چشم آن را مشاهده کرد.برای تشخیص این اتفاق باید روش های دیگر را پیش گرفت.

  • تغییر رنگ روغن

اگر آب به بدرون حفره روغن نفوذ کند ،روغن به رنگ قهوه ای روشن در خواهد آمد و در زیر کاورهای سوپاپ های یا روی درپوش ورودی روغن به موتور قابل مشاهده است.

  • تغییر رنگ آب

همچنین روغن نفوذی به حفره آب باعث شیری شدن رنگ آب می گردد ،از این رو اگر در مخزن آب یا در پوش رادیاتور نشانه ای از مایع شیری رنگ مانند سس مایونز روبرو شدید بدانید که واشر سر سیلندر موتور سوخته است.

  • وجود حباب در رادیاتور

اگر واشر سر سیلندر مابین محفظه سیلندر و حفره آب آسیب دیده باشد فشار حاصل از محفظه احتراق به سیستم خنک کننده نشت می کند . از همین رو اگر درب رادیاتور را باز کردید و با حباب های روی آب شبیه به چوش آوردن روبرو شدید نشانه هایی از سوختن واشر سر سیلندر است.

  • دود سفید

اگر دود سفید از اگروز خارج شد، نشان دهند حضور آب در محفظه احتراق است. این مورد بیشتر در ابتدای روشن کردن موتور قابل رویت است چرا که وقتی موتور خاموش است آب تحت فشار بدرون محفظه احتراق نفود کرده و پس از روشن شدن موتور تحت حرارت محفظه احتراق به بخار تبدیل شده و رنگ دود را سفید می کند.

  • دود آبی

وقتی بدلیل سوختن واشر سر سیلندر روعن به درون محفظه احتراق برود به همراه مخلوط آب و بنزین می سوزد و دود خارج شده از اگروز به  آبی کم رنگ متمایل می شود. هر چقدر میزان آسیب دیدن واشر سر سیلندر بیشتر باشد ،روغن بیشتری نشت می کند و رنگ دود آبی تر می شود.

  • کم کردن آب

اگر هر از چند گاهی و در فواصل کوتاه احساس می کنید که آب رادیاتور شما کم می شود ،می تواند نشانه هایی از سوختن واشر سر سیلندر باشد.چرا که آب بدلیل خرابی واشر سر سیلندر با بدرون محفظه احتراق رفته و بخار می شود و یا با روغن مخلوط می گردد.

  • کم کردن روغن

دقیقا شبیه به کم کردن آب این امکان وجود دارد که روغن موتور نیز نشت کند و به درون محفظه احتراق و یا سیستم خنک کننده موتور راه باید.

  • خرابی کامل موتور

در موارد خرابی شدید واشر سرسیلندر، وقتی مقدار زیادی مایع خنک کننده وارد سیلندر شود، می‌تواند موجب قفل هیدرواستاتیکی که به اصطلاح هیدرولاک می گویند شده و آسیب دائمی به موتور خودرو وارد کند.

 

enlightened مطلب پیشنهادی : دلایل سوختن واشر سرسیلندر ، رفع عیب سوختن واشر سرسیلندر

 

اقداماتاتی که بعد از سوختن واشر سرسیلندر باید انجام داد

خیلی از رانندگان با کاهش قدرت موتور متوجه این موضوع می‌شوند.دمای موتور خودرو به طور غیرطبیعی بالا می‌رود، قاطی شدن آب و روغن موتور و مشاهده هر یک از موارد در دیگری.

برخی از رانندگان از استارت بد خودرو خود می‌گویند پیشرانه خودرو به طرز قابل توجهی عملکرد ضعیفی دارد.

همچنین اگر خودرو را روشن کرده‌اید و موتور به صورت کامل داغ شده است و از اگزوز دود سفید بیرون می‌آید، این یک هشدار برای شماست که واشر نیم سوز شده و به زودی فاجعه‌ای در انتظار خودروی شماست!

در صورت مشاهده هر کدام از نشانه‌های بالا حتماً در مراجعه به تعمیرگاه نسبت به این قطعه تردید نکرده و حساس باشید، آن را مورد بررسی قرار دهید.

در صورت مشاهده نیم سوز بودن قطعه، حتماً نسبت به تعویض آن اقدام کنید، چون با ادامه این روند امکان سوختن موتور و آسیب جدی به کل سیستم از جمله رینگ و پیستونها و هزینه‌های گزاف تعمیر موتور بسیار بالاست.

سعی کنید نکات و اقدامات را قبل و بعد سوختن واشر سرسیلندر را کاملا رعایت کنید زیرا قیمت انواع واشر سرسیلندر و همچنین دستمزد تعویض آن بسیار بالا رفته است.اگر از قیمت انواع واشر سرسیلندر مخصوصا واشر سرسیلندر پژو 405 خبر ندارید اینجا کلیک کنید.

 

سوختن واشر سرسیلندر در خودرو های ایرانی

موتور xu7 که در کشور ایران بر روی خودروهای 405، پارس و سمند نصب شده است به طور کلی دلایل سوختن واشر سرسیلندر این موتور به دو عیب مربوط میشود :

  1. پیچهای دو سر رزوه سرسیلندر پژو به خوبی نقاط اتصال رو سفت نمیکند.
  2. بوشهای این موتور از نوع تر میباشد که اگر توجه کرده باشید پس از جا زدن به طرفین مقداری خلاصی دارد که فقط توسط قرار گرفتن سرسیلندر محکم میشود.


وسیله جدید کارگاه مکانیکی اهورا برای حل مشکل سوختن انواع واشر سرسیلندر

محصول اول ما پیچهای جدید سرسیلندر پژو هستند که با کمترین اصطکاک بیشترین نیرو و فشار رو بر روی سرسیلندر و واشر سرسیلندر وارد میکند و باعث جلوگیری از سوختن واشر سرسیلندر میشوند.
محصول دوم ما که فیکسچر مقاومتی سیلندر و بوشها میباشد از قسمت بیرون به دیوارهای سیلندر تکیه کرده و از داخل دور تا دور بوش سیلندرها را مهار میکند و بوشها را به طور قائمه بدون حرکت در جای خود نگه میدارد.
ما با طراحی و ساخت این دو محصول توانسته ایم ایراد این موتور را بر طرف کنیم و مشکلات اساسی این موتور را بهبود ببخشیم.

 

مشکلات بعد از تعویض واشر سرسیلندر

نکات و اقدامات و مشکلات بعد از تعویض واشر سرسیلندر

 

آب بندی بعد از تعویض واشر سرسیلندر

منظور از آب بندی عمل صحیح عملکرد و قرار گیری قطعات و اجزای خودرو میباشد که پس از منتاژ قطعات به دلیل وجود اصطحکاک هایی که بین اجزای منتاژ شده وجود دارد این قطعات در اثر کارکرد در جای خود با عمل سایشی اقدام به قرارگیری صحیح در جای خود مینمایند که در اصطلاح آب بندی گفته میشود. اما تازمانی که این قطعات به صورت درست در جای خود قرار نگرفته اند هرگونه فشار کاری که به آنها وارد گردد باعث میگردد که عمل سایش صورت نگیرد و عمل شکستگی و یا ایجاد ترک هایی باعث گردد که قطعات آسیب ببیندد و در طی مدت کوتاهی از کار بیوفتند و عملا باعث ایجاد هزینه و آسیبهای بعضا جبران ناپذیری گردند.

 

تعویض واشر سرسیلندر

بارها کلمه سوختن واشر سرسیلندر یا آب و روغن قاطی کردن خودرو را شندیه ایم، امروز در فروش خودرو سعی در آشنا کردن شما با این واژه ها و دلایل آن خواهیم داشت.واشر سرسیلندر وظیفه یکپارچه کردن فضای بین سیلندر و سرسیلندر را دارا می باشد (در اصطلاح فضای بین سیلندر و سرسیلندر را آب بندی کرده ) تا از فرار گاز از محفظه احتراق، نشت آب از کانال های آب و نشت روغن از کانال های روغن جلوگیری کند. گفتنی است آب بندی واشر سرسیلندر امری حائز اهمیت است چراکه هر گونه نشتی گاز در عملکرد موتور تاثیر گذار بوده و می تواند موجب کاهش قدرت و راندمان موتور شود.

 

مشکلات بعد از تعویض واشر سرسیلندر
آب بندی بعد از تعویض واشر سرسیلندر 
تعویض واشر سرسیلندر
نکات بعد از تعویض واشر سر سیلندر 
اقدامات بعد از تعویض واشر سرسیلندر
نحوه چسب زدن واشر سرسیلندر
مشکلات بعد از تعویض واشر سرسیلندر 206
بعد از تعویض واشر سرسیلندر چکار کنیم
تعمیر واشر سرسیلندر
چه زمانی سرسیلندر نیاز به تراشکاری دارد
مشکلات بعد از تعویض سرسیلندر
تعویض واشر سر سیلندر
فیکسچر سرسیلندر



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • اسماعیل
    سلام.من درروستای استان فارسم مبشه این پیچها را خریذاری کرد.وبفرستید
    • مدیر سایت

      برای اطلاعات دقیق با ما تماس بگیرید.

  • عادل
    این فیکسچر ها اومده بازار؟ از کجا بگیریم؟ مکانیک های محلی میتونن نصب کنن؟
    • مدیر سایت

      خیر این محصول و قطعات ساخته شده مکانیکی اهورا هستند و در این کارگاه نصب میشوند.

  • هیدی
    سلام وقت بخیر ، من ی پراید تازه گرفتم حدودا ۱۵ روز قبل و در تاریخ ۲۹ شهریور ظاهرا تعمیر شده ‌و واشر سرسیلندر تعویض شده ،من در حین خرید توجه نکردم ب درب رادیاتور ، بعد سه روز متوجه چرب بودن درب رادیاتور شدم و سریعا بردم مکانیک ،ایشون گفتن ک این مال قبل و ب مرور تموم میشه ،من بردم پیش تعمیرکار دیگه ای ک ایشون گفتن باید واشر مجدادا تعویض بشه و من ناچارا مجبور ب تعویض شدم ،حتی رادیاتورم با بنزین تمیز کردم و الان باز درب رادیاتور چرب میشه ، ماشین اصلا روغن و آب کم نمیکنه و شلنگ هاشم باد شده نیست ،خواهشا کمکم کنید .
    • مدیر سایت

      برای اطلاعات دقیق یا حضوری تشریف بیاورید و یا با ما تماس بگیرید.

  • مسلم
    سلام وخسته نباشید من دوبا واشر سرسیلندر عوض کردم وهنوز نشتی روغن دارم از پشت موتور سمت تسمه تایم علت چیه ممنون ماشین ام وی ام ۵۳۰
    • مدیر سایت

      به کارگاه ما تشریف بیاورید.

  • علی مظاهری
    باسلام از کجا میتوانم فیکسچر تهیه کنم
    • مدیر سایت

      با ما تماس بگیرید.

  • سجاد
    من یک خودرو پژو پارس مدل ۹۹ با کارکرد ۱۳۰۰۰کیلومتر خریدم. توی سوابق گارانتی ایرانخودرو تعویض واشر سرسیلندر و واشر سوپاپ وجود دارد. آیا از نظر شما این خودرو دچار آسیب شدید شده که این تعویض واشر سرسیلندر انجام شده یا خیر؟ به نظر شما چه کاری باید انجام بدهم تا خیالم از بابت داشتن یک خودرو سالم و بدون عیب و ایراد راحت باشه؟
    • مدیر سایت

      سلام

      برای دریافت اطلاعات دقیق و کامل با ما تماس بگیرید.

  • سیدعلی شمسایی
    جناب سلام هزینه نصب این محصول فیکسچر چقدر هست؟
    • مدیر سایت

      برای دریافت اطلاعات با ما تماس بگیرید.

  • مهدی
    تعمیر واشر سرسیلندر پژو ۴۰۵ چند روز طول میشکد
    • مدیر سایت

      برای دریافت اطلاعات با ما تماس بگیرید.

  • علیرضا
    سلام. یعنی با این کارهایی که توضیح دادید واشر سرسیلندر عمری میشه؟
    • مدیر سایت

      سلام

      بله این روش کاملا تضمینی و تست شده هستش

  • علیرضا مرادی
    سلام خسته نباشید اگر سر سیلندر تراش آخرش رو خورده باشه بازم با فیکسچر شما نیاز به تعویض سرسیلندر هست
    • مدیر سایت

      برای این مورد با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تماس بگیرید