آزمایش موتور خودرو

لطفا قبل از شروع ویدئو های زیر را با دقت ببینید

متخصصان کارگاه مکانیکی اهورا دانشی دارند که توسط آزمون و تست هایی موتور انواع خودرو را از دید های مختلف میسنجند و نتیجه مثبت یا منفی آزمایش موتور خودرو را اعلام میکنند

آزمون های تست موتور خودرو

 

⭐ آزمون دوام عمومی 500 ساعت مطابق با استاندارد PSA
⭐ آزمون 110 ساعت سرعت بحرانی مطابق با استاندارد PSA
⭐ آزمون ماکزیمم توان موتور ( 150 ساعت ) مطابق با استاندارد PSA
⭐ آزمونهای عملکرد موتور مطابق با استاندارد های بین المللی ,SAE ,EEC 1269)....(
⭐ آزمونهای دوام ارتعاشی قطعات موتور
⭐ آزمون Characterization تسمه تایمینگ و تسمه تجهیزات جانبی
⭐ آزمون Flapping تسمه , آزمون استارت موتور در دمای 30-

⭐ آزمون شوک حرارتی گرم و سرد قطعات موتور در دمای 25-
⭐ اندازه گیری تغییر کشش پیچ سر سیلندر در حین آزمون دوام به روش آلتراسونیک
⭐ قابلیت آزمون موتورهای دیزلی
⭐ دارای تأییدیه اداره استاندارد به عنوان آزمایشگاه مرجع اندازه گیری تولان و گشتاور موتور مطابق با استاندارد ISIRI 6483

 

امکانات و قابلیت های کارگاه مکانیکی اهورا

 

کارگاه مکانیکی اهورا یک تعمیرگاه مجهز است که برای تست موتور انواع خودرو ها قابلیت ها و امکانات زیر را دارا میباشد

 

  • سلول های انجام آزمون (4 دوام، 1 آسنکرون)
  • سیستم شوک حرارتی در دمای -25 °C
  • ماكزيمم گشتاور ، توان و دورقابل اندازه گيري به ترتيب240Kw ، 600N.m و 10000RPM
  • قابليت اندازه گيري مصرف مخصوص سوخت موتور
  • اندازه گيري Blow-by موتور
  • مجهز به 32 كانال اندازي گيري دما در نقاط مختلف موتور
  • مجهر به 10 كانال اندازه گيري فشار نقاط مختلف موتور
  • مجهز به سيستم نرم افزاراتوماتيك راه اندازي و كنترل تست
  • مجهز به تجهيزات كنترل دماي آب خروجي موتور از20 درجه سانتي گراد الي 120 درجه سانتي گراد در دورهاي 800 الي 6500RPM موتور (جهت انجام تست دوام400hr.)
  • مجهز به تجهيزات كنترل دماي روغن موتور از 50الي150 درجه سانتي گراد در دورهاي 800 الي 6500RPM موتور
  • مجهز به كنترل دماي سلول موتور
  • مجهز به تجهيزات بارگذاري جانبي موتور ( اعم از فرمان هيدروليك ، دينام و كولر ) در حين تستها مي باشد
  • كنترل دماي سوخت مصرفي موتور
  • مجهز به تجهيزات كنترل فشار ، رطوبت و دماي هواي مصرفي موتور Conditioning Air Handling Unit)) مي باشد
  • نصب و راه اندازی سیستم اعلام و اطفاء اتوماتیک در سلولهای تست و اتاق کنترل

 

علاوه بر این مطلب همانطور که میدانید واشر سرسیلندر خودرو ها مخصوصا پژو بسیار حساس است و بر اسا دلایلی به سرعت میسوز خرج زیادی را برای صاحب خودرو ایجاد میکند و اگر هم این مشکل حل نشود ممکن است خسارات بدتری را در پیش داشته باشد.

کارگاه مکانیکی اهورا در این مورد فکر جذاب و تضمینی و تست شده ای را به شما پیشنهاد میکند.

 

دلایل سوختن واشر سرسیلندر در خودرو های ایرانی


موتور xu7 که در کشور ایران بر روی خودروهای 405، پارس و سمند نصب شده است به طور کلی دلایل سوختن واشر سرسیلندر این موتور به دو عیب مربوط میشود :

  1. پیچهای سرسیلندر پژو به خوبی نقاط اتصال رو سفت نمیکند.
  2. بوشهای این موتور از نوع تر میباشد که اگر توجه کرده باشید پس از جا زدن به طرفین مقداری خلاصی دارد که فقط توسط قرار گرفتن سرسیلندر محکم میشود.


وسیله جدید کارگاه مکانیکی اهورا برای رفع عیب سوختن واشر سرسیلندر

 

  • محصول اول ما پیچهای جدید سرسیلندر پژو هستند که با کمترین اصطکاک بیشترین نیرو و فشار رو بر روی سرسیلندر و واشر سرسیلندر وارد میکند و باعث جلوگیری از سوختن واشر سرسیلندر میشوند.
  • محصول دوم ما که فیکسچر مقاومتی سیلندر و بوشها میباشد از قسمت بیرون به دیوارهای سیلندر تکیه کرده و از داخل دور تا دور بوش سیلندرها را مهار میکند و بوشها را به طور قائمه بدون حرکت در جای خود نگه میدارد.

ما با طراحی و ساخت این دو محصول توانسته ایم ایراد این موتور را بر طرف کنیم و مشکلات اساسی این موتور را بهبود ببخشیم.

 

سایر مطالب مفید

  1. تست موتور پژو 405
  2. نقطه ضعف موتور XU7
  3. پیچ های دو سر رزوه

ارسال نظر درباره این موضوع