نکات مورد توجه در زمان تست و کار کرد موتور پژو 405

قبل از شروع ویدئو های زیر را حتما ببینید

لطفا قبل از شروع ویدئو های زیر را با دقت ببینید

آموزش نصب فیکسچر

موتوری که به علت عدم رسیدگی نیازمند تعمیر یا تعویض است، معمولا پرهزینه‌ترین مشکل در نگهداری خودرو است که یک راننده ممکن است با آن مواجه شود.

نکات مورد توجه در زمان تست و کار کرد موتور پژو 405

توجه تمامی این نکات برای افرادی است که در این زمینه فعالیت میکنند، و برای افرادی که تجربه و تخصص کافی ندارند توصیه نمیشود

موتور را روشن کنید صبر کنید تا به دمای نرمال برسد سپس بعد از این که چند مرتبه فن خنک کننده کار کرد شیلنگ بالای رادیاتور را با دست فشار دهید و فشار مدار خنک کننده را چک کنید دقت کنید پس از توقف فن درب رادیاتور را خیلی با احتیاط کمی شل کنید تا کمی فشار داخل مدار کم شود و سپس سفت کنید با توجه به نرم بودن شیلنگ بالای رادیاتور،، اگر باز هم فشار داخل مدار بود صبر کنید تا فن کار کند و بعد از متوقف شدن فن با احتیاط درب رادیاتور را بردارید سطح آب را کنترل کنید اگر پایین تر از سطح استاندارد بود سر ریز کنید با این روش میشود مطمئن شد کمپرس موتور داخل مدار آب وجود دارد یا خیر 
اگر خودرو شما دوگانه سوز کارخانه است
و با این روش مطمئن شدید سیستم خنک کننده در فشار است
شیر ورود گاز به ریگلاتور گاز را ببندید و مجددا مراحل آزمایش بالا را تکرار کنید اگر عیب برطرف شد ریگلاتور گاز رو تعمیر کنید
توجه کنید موتور خودرو شما همیشه باید ضد یخ داشته باشد و اگر آب کم میکند اول کنترل سطحی کنید از نقاط اتصال شلینگها اگر نشتی پیدا نکردید دقت کنید هنگام صبح یا پس از چند ساعت خاموش بودن موتور تک استارت باید روشن شود اگر بیشتر استارت خورد و در شروع کار کرد موتور بد بود علائم واشر سرسیلندر میباشد و اگر مشکلی نداشت علت تبخیر آب و مواد نا مرغوب ضدیخ است در هنگام سرریز ضدیخ بریزید تا مواد اصلی ضدیخ باقی بماند و تبخیر قطع شود.

 

مطالب مفید

  1. نقطه ضعف موتور XU7
  2. پیچ های دو سر رزوه
  3. دلایل سوختن واشر سرسیلندر
  4. انواع واشر سرسیلندر
  5. رفع عیب سوختن واشر سرسیلندر پژو

ارسال نظر درباره این موضوع