X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

نکات مورد توجه در زمان تست و کار کرد موتور پژو 405

09363163875 تلفن تماس
نکات مورد توجه در زمان تست و کار کرد موتور پژو 405
موتوری که به علت عدم رسیدگی نیازمند تعمیر یا تعویض است، معمولا پرهزینه‌ترین مشکل در نگهداری خودرو است که یک راننده ممکن است با آن مواجه شود.
مکانیکی اهورا
مکانیکی اهورا

موتور پژو 405

مشخصات موتور پژو 405
نوع موتور TU5  
حجم موتور (cc) 1587  
حداکثر توان موتور (hp) 105 اسب بخار در 5600 دور در دقيقه  
حداكثر گشتاور (Nm) 142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه  
نسبت تراكم 10.5  
تعداد سوپاپ 16  
نوع سوخت سازگار بنزين بدون سرب با اكتان 87 و 95  
سيستم انژكتوري پاشش چند نقطه اي  
حداکثر سرعت (km/h) 190  
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) 13.2  
سيستم انتقال قدرت 5 دنده دستي (BE3)  
مصرف سوخت داخل شهر (Lit/100 km) 10.1  
مصرف سوخت خارج شهر (Lit/100 km) 6  
مصرف سوخت تركيبي (Lit/100 km) 7.5  
طول خودرو (mm) 4408  
عرض خودرو(mm) 1694  
ارتفاع خودرو (mm) 1410  
فاصله بين دو محور چرخهاي عقب و جلو (mm) 2669  
  وزن خودرو بدون سرنشين با مخزن سوخت پر و بدون تجهيزات اضافي (kg) 1120  
گنجايش مخزن سوخت (Lit) 70  
حجم فضاي صندوق عقب (Lit) 470

 

نکات مورد توجه در زمان تست و کار کرد موتور پژو 405

توجه تمامی این نکات برای افرادی است که در این زمینه فعالیت میکنند، و برای افرادی که تجربه و تخصص کافی ندارند توصیه نمیشود

موتور را روشن کنید صبر کنید تا به دمای نرمال برسد سپس بعد از این که چند مرتبه فن خنک کننده کار کرد شیلنگ بالای رادیاتور را با دست فشار دهید و فشار مدار خنک کننده را چک کنید دقت کنید پس از توقف فن درب رادیاتور را خیلی با احتیاط کمی شل کنید تا کمی فشار داخل مدار کم شود و سپس سفت کنید با توجه به نرم بودن شیلنگ بالای رادیاتور،، اگر باز هم فشار داخل مدار بود صبر کنید تا فن کار کند و بعد از متوقف شدن فن با احتیاط درب رادیاتور را بردارید سطح آب را کنترل کنید اگر پایین تر از سطح استاندارد بود سر ریز کنید با این روش میشود مطمئن شد کمپرس موتور داخل مدار آب وجود دارد یا خیر 
اگر خودرو شما دوگانه سوز کارخانه است
و با این روش مطمئن شدید سیستم خنک کننده در فشار است
شیر ورود گاز به ریگلاتور گاز را ببندید و مجددا مراحل آزمایش بالا را تکرار کنید اگر عیب برطرف شد ریگلاتور گاز رو تعمیر کنید
توجه کنید موتور خودرو شما همیشه باید ضد یخ داشته باشد و اگر آب کم میکند اول کنترل سطحی کنید از نقاط اتصال شلینگها اگر نشتی پیدا نکردید دقت کنید هنگام صبح یا پس از چند ساعت خاموش بودن موتور تک استارت باید روشن شود اگر بیشتر استارت خورد و در شروع کار کرد موتور بد بود علائم واشر سرسیلندر میباشد و اگر مشکلی نداشت علت تبخیر آب و مواد نا مرغوب ضدیخ است در هنگام سرریز ضدیخ بریزید تا مواد اصلی ضدیخ باقی بماند و تبخیر قطع شود.

 

علت سفت شدن شیلنگ رادیاتور 405

رادیاتور پژو 405

دلیل سفت شدن شیلنگ رادیاتور پژو نشانه هوا گرفتن رادیاتور و سیستم خنک کننده ماشین است با لمس کردن شیلنگ ، هوای تحت فشار آن به خوبی حس میشود و همچنین زمانی که آب رادیاتور سرد است ، وقتی درب رادیاتور را باز کنید صدای خروج هوا را میشنوید.

هوا گرفتن رادیاتور دلایل مختلفی دارد که از مهم ترین آنها میتوان به نیم سوز یا سوختن واشر سرسیلندر خودرو اشاره کرد.

همچنین مورد بعدی هم میتوان خرابی درب رادیاتور باشد.

در این شرایط باید رادیاتور را هواگیری کرد که واضح و روشن است اتومبیل هایی که دارای هر نوع پیچ یا خروجی هوا برای سیستم خنک کننده میباشند در صورت تخلیه آب به هر دلیلی برای جایگزین کردن مجدد مایع خنک کننده نیاز به هواگیری دارند.

برای هواگیری صحیح موتور اتومبیل باید در ابتدا در حالی که موتور اتومبیل خاموش است تمام پیچ های هواگیری را باز کنید. سپس درب رادیاتور یا مخزن آب را باز کرده و مایع مخصوص یا مخلوط آب و ضد یخ را درون رادیاتور یا مخزن بریزید.

 

نحوه بستن و تست درب رادیاتور پژو 405

درب رادیاتور برخلاف ظاهر ساده ای که دارد یکی از مهمترین و اثرگذارترین قطعاتی است که در خنک کردن موتور خودرو نقش بسیار مهمی را دارد. حتی اگر این قطعه دچار مشکل شود باعث خرابی شدید موتور خودرو می شود. در واقع یکی از نکات مهمی که باید در خصوص تعویض درب رادیاتور پژو 405 بدانید این است که اگر این قطعه خراب باشد و در حالت چک شود که موتور همچنان داغ است باعث می شود که آب و مایع داخل رادیاتور که بسیار داغ است به بیرون پاشیده شود و سوختگی های شدیدی برای فرد رخ دهد.

به دنبال آن درب منبع پر شده را هم خوب بندید و محکم کنید. با انجام مراحل فوق تخلیه آب رادیاتور پژو ۲۰۶ شما انجام و سیستم کاملا هواگیری شده و آماده استفاده است.

 

مطالب مفید

  1. نقطه ضعف موتور XU7
  2. پیچ های دو سر رزوه
  3. دلایل سوختن واشر سرسیلندر
  4. انواع واشر سرسیلندر
  5. رفع عیب سوختن واشر سرسیلندر پژو

 

موتور پژو 405
موتور پژو
موتور ۴۰۵
موتور 405
علت سفت شدن شیلنگ رادیاتور 405
موتور پژو ۴۰۵
عکس موتور پژو 405
عکس موتور ۴۰۵
نحوه بستن درب رادیاتور 405
تست درب رادیاتور ۴۰۵
علت سفت شدن شلنگ رادیاتور 405



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • حبیب حدادی
    سلام برادر عزیزم موفق باشید
  • رضا فراهانی
    سلام ماشین منم مشکل واشر،سر سیلندر داره چطور میتونید کمکم کنید باتشکر
    • مدیر سایت

      یا با ما تماس بگیرید یا حضوری تشریف بیاورید.

تماس بگیرید