X
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دلایل سوختن واشر سرسیلندر

09363163875 تلفن تماس
دلایل اصلی سوختن واشر سرسیلندر چیست؟

گرمای بیش از حد موتور، زدن جوش کاذب در رادیاتور، وجود آب در سرپیستون‌ها، مخلوط شدن آب و روغن، دیر روشن شدن موتور، بد کار کردن موتور، خروج بخار آب از اگزوز و رنگ روغن موتور تقریباً به صورت شیری رنگ خواهد بود و همچنین كم شدن قدرت و كشش موتور از دیگر نشانه های سوختن واشر سرسیلندر هستند. برای جلوگیری از سوختن واشر سرسیلندر، قطعه ای طراحی شده است که فیکسچر پژو نام دارد و از واشر زدن خودرو جلوگیری می‌کند.

مکانیکی اهورا
مکانیکی اهورا

آموزش نصب فیکسچر بدون تراش

معرفی محصول رفع عیب سوختن واشر سر سیلندر

نحوه کارکرد فیکسچر جهت سوختن واشر سر سیلندر

واشر سرسیلندر چیست؟

واشر سرسیلندر بین بلوک موتور که قطعاتی مانند میل لنگ و پیستون ها داخل آن قرار دارند و فضای بین سیلندر و سرسیلندر را آب بندی می کند نصب میشود تا از فرار گاز از محفظه احتراق، نشت آب از کانال های آب و نشت روغن از کانال های روغن جلوگیری کند.

بیشتر موتورهای مدرن و امروزی از واشر سرسیلندرهای فولادی چند لایه (MLS) استفاده می‌کنند و در موتورهای قدیمی‌ تر، واشر سرسیلندرهایی از جنس کامپوزیت استفاده میشد. در برخی از موتورها ممکن است واشر سرسیلندرهای مسی هم  استفاده شود.

این قطعه بسیار مهم که به خوبی داخل موتور خود را پنهان می‌کند، در موتور 4 سیلندر خطی یک عدد و در موتورهای شش و هشت سیلندر خورجینی دو عدد از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و وظایفی بسیار مهم و حیاتی بر عهده دارد. از آن جایی که طراحی واشر سرسیلندر به گونه‌ای است که هیچ وقت قرار نیست از موتور جدا شود، بسیار ارتجاعی و انعطاف پذیر بوده و تا ده‌ها هزار کیلومتر می‌تواند با نوسان‌ها و تغییرات دما و فشار مقابله می‌کند.

 

وظایف واشر سرسیلندر

واشر سرسیلندر، مواردی که در زیر ذکر شده است را در موتور خودرو برعهده دارد:

دلیل سوختن واشر سرسیلندر

  • آب بندی سیلندر

واشر سرسیلندر که بین سرسیلندر و بلوک موتور نصب شده فشار سیلندر در موتور را در بهترین حالت حفظ میکند.انواع واشر سرسیلندر ها یک زینگ ویژه آب بندی دارند که برای همین کار استفاده میشود.

  • هدایت مایعات 

مایع خنک کننده موتور و هم روغن موتور در داخل بلوک موتور و سرسیلندر مورد نیاز هستند و مسیرهایی در واشر سرسیلندر وجود دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهند بین سر سیلندر و بلوک موتور در گردش باشند. در سرسیلندر، مایع خنک کننده وظیفه تنظیم دمای سوپاپ و شمع‌ها را دارد و در عین حال، روغن موتور برای بسیاری از قطعات مانند قطعات تایمینگ سوپاپ، کار روان کاری و تأمین فشار هیدرولیک را بر عهده دارد.

  • حفظ و نگهداری مایعات

مسیرهای مخصوص مایع خنک کننده و روغن موتور ممکن است فقط چند میلی متر با هم فاصله داشته باشند. یکی از وظایف اصل واشر سرسیلندر، جلوگیری از ترکیب این دو با هم است. همچنین، واشر سرسیلندر از نزدیک شدن گازهای احتراق به مسیرهای مخصوص مایع خنک کننده و روغن موتور جلوگیری می‌کند و بالعکس. بسته به طراحی، واشر سرسیلندر ممکن است رینگ‌های O شکل داشته باشد تا آب بندی در برخی مناطق خاص به بهترین حالت ممکن برسد.

 

توصیه مشود مطلب رفع عیب سوختن واشر سرسیلندر پژو را نیز مطالعه کنید.

 

علائم و نشانه های سوختن واشر سرسیلندر

در صورت مشاهده هر کدام از علائم ذکر شده، به تعمیرگاه مراجعه کنید:

دلایل سوختن واشر سرسیلندر

  • بد کار کردن سیلندر

این معمولاً مهم‌ترین نشانه‌ای است که راننده‌ها، هنگامی که واشر سرسیلندر خودرو می‌سوزد به آن اشاره می‌کنند. در این مورد، به دلیل خراب شدن رینگ اطراف سیلندر، واشر سرسیلندر به درستی نمی‌تواند کار خود را انجام دهد. به دلیل این که سیلندر نمی‌تواند فشار کافی را ایجاد نماید، ممکن است نتواند به درستی کار کند. اگر دو سیلندر مجاور چنین مشکلی پیدا کنند، این معمولاً بدین معنی می‌باشد که واشر سرسیلندر بین رینگ‌های دو سیلندر مجاور نشتی دارد.

  • نشتی مایعات خارجی

این نوع نشتی را خیلی راحت می‌توان دید و متوجه شد، معمولاً در این شرایط موتور روغن و آب کم می‌کند و می‌توانید آثار آب و روغن را روی موتور ببینید که از شکاف موجود بین بلوک موتور و سرسیلندر خارج می‌شوند.

  • نشتی داخلی

پیدا کردن این نشانه سخت تر از سایر موارد است زیرا نمیتوان با چشم داخل موتور را دید و محل دقیق را پیدا کرد.

  • سایر علائم :

  1. وجود نشتی از زیر منیفولد
  2. خروج دود سفید از لوله اگزوز
  3. مشاهده حباب در رادیاتور
  4. دما بیش از حد موتور
  5. جوش آوردن موتور
  6. تغییر رنگ روغن به سفید شیری
  7. خروج دود آبی از لوله اگزوز
  8. مشاهده روغن و آب روی موتور (به دلیل نشتی)

 

نکته : سوختن واشر سرسیلندر در یک لحظه و یک دقیقه اتفاق نمی‌افتد بلکه اول آب رادیاتور داغ می‌شود و حرارت افزایش پیدا می‌کند و چند دقیقه بعد از رسیدن آمپر به خط قرمز تازه صدمه دیدن واشر شروع می‌شود.

 

دلایل و علت سوختن واشر سرسیلندر

دانستن علت سوختن واشر سرسیلندر به شما کمک می‌کند تا با برطرف کردن علت های آن، از تعویض واشر سرسیلندر و هزینه های آن راحت شوید.

  1. کم شدن آب رادیاتور
  2. مسدود شدن مجراهای عبور آب در موتور
  3.  خنک نشدن آب رادیاتور به علت رسوب و یا نقص در عملکرد پروانه.
  4.  نقص فنی در ترموستات.
  5.  نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور.
  6.  پیچ خوردگی شلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور.
  7.  رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما.
  8. خراب بودن پروانه
  9. وجود رسوبات در سیستم خنک‌کننده
  10. گرمای بیش از حد هوا
  11. سبک رانندگی نامناسب
  12. خرابی ترموستات

تمامی این موارد، باعث واشر زدن پژو می‌شود که بر روی راندمان موتور تاثیر می‌گذارد. برای حل این مشکل، می‌توانید از فیکسچر پژو استفاده کنید که نیازی به تعمیر واشر سرسیلندر در مدت زمان های کوتاه نداشته باشید.

تشخیص سوختن واشر سرسیلندر

تشخیص این موضوع می‌تواند زمان بر باشد، زیرا برخی مشکلات دیگر موتور هم وجود دارند که گاها نشانه‌هایی مشابه با سوختن واشر سرسیلندر دارند. یک تست کمپرس موتور، تست نشت و تست بلوک موتور ممکن است لازم باشد تا مشخص شود که واشر سرسیلندر خراب شده یا مشکل به مواردی دیگر ربط دارد.

 

هزینه تعمیر یا تعویض واشر سرسیلندر

واشر سرسیلندر

خود واشر سرسیلندر معمولاً خیلی گران قیمت نیست، تعویض آن می‌تواند هزینه بالایی برای شما بتراشد. دلیل آن این است که برای تعویض واشر سرسیلندر بخش‌های زیادی از موتور، شامل قطعات تایمینگ، منیفولد ورودی و اگزوز، قطعات سرسیلندر و خود سرسیلندر باید باز شوند. اگر افزایش دما سبب آسیب رساندن به سرسیلندر شده باشد، باید سری هم به تراشکار بزنید که این مشکل می‌تواند هزینه‌های شما را بیشتر کند.

 

سوختن واشر سرسیلندر مشکلی است که در صورت رسیدگی نکردن، می‌تواند سبب از کار افتادن کامل موتور خودرو شود.

 

سوختن واشر سرسیلندر در خودرو های ایرانی

موتور xu7 که در کشور ایران بر روی خودروهای 405، پارس و سمند نصب شده است به طور کلی دلایل سوختن واشر سرسیلندر این موتور به دو عیب مربوط میشود :

  1. پیچهای سرسیلندر پژو به خوبی نقاط اتصال رو سفت نمیکند.
  2. بوشهای این موتور از نوع تر میباشد که اگر توجه کرده باشید پس از جا زدن به طرفین مقداری خلاصی دارد که فقط توسط قرار گرفتن سرسیلندر محکم میشود.

 

وسیله جدید کارگاه مکانیکی اهورا برای رفع عیب سوختن واشر سرسیلندر

⭐ محصول اول ما پیچهای جدید سرسیلندر پژو هستند که با کمترین اصطکاک بیشترین نیرو و فشار رو بر روی سرسیلندر و واشر سرسیلندر وارد میکند و باعث جلوگیری از سوختن واشر سرسیلندر میشوند.
⭐ محصول دوم ما که فیکسچر مقاومتی سیلندر و بوشها میباشد از قسمت بیرون به دیوارهای سیلندر تکیه کرده و از داخل دور تا دور بوش سیلندرها را مهار میکند و بوشها را به طور قائمه بدون حرکت در جای خود نگه میدارد.
ما با طراحی و ساخت این دو محصول توانسته ایم ایراد این موتور را بر طرف کنیم و مشکلات اساسی این موتور را بهبود ببخشیم.

 

مطالب مفید

  1. تست موتور پژو 405
  2. نقطه ضعف موتور XU7
  3. پیچ های دو سر رزوه
  4. دلایل سوختن واشر سرسیلندر

 

واشر سر سیلندر
علت سوختن واشر سرسیلندر
علت واشر زدن پژو
علائم سوختن واشر سر سیلندر
دلیل واشر زدن پژو
فیکسچر سرسیلندر
واشر سرسیلندر
علت سوختن واشر سر سیلندر پژو
نشانه های سوختن واشر سرسیلندر
دلایل سوختن واشر سرسیلندر
سوختن واشر سر سیلندر
واشر زدن خودرو
دلیل سوختن واشر سر سیلندر
ماشین واشر زده یعنی چی
واشر زدن
نشانه های واشر سر سیلندر زدن
چرا پژو واشر میسوزاند
وقتی ماشین واشر سر سیلندر می سوزاند
واشر زدن ماشین
چرا ماشین واشر سرسیلندر میسوزونه
علت سوختن واشر سرسیلندر پژو 405
دلایل واشر زدن



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • عارف حقیقت
    ممنون از مطالب آموزنده و محصولات جالب و به روز....
  • حسین
    ببخشید شماره تماس میدید برای تماس؟
    • مدیر سایت

      شماره تماس و آدرس در قسمت تماس با ما قرار داده شده است.

  • اسماعیل
    سلام ماشین من پژو پارس سال دوگانه سوز هست هم پارسال واشر سوزوند هم امسال چیکار کنم؟؟اون فیکسچر را چجوری تهیه کنم؟
    • مدیر سایت

      یا حضوری تشریف بیاورید یا برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • شیرزاد
    والا دیگه از ۴۰۵ خسته شدم
    • مدیر سایت

      با راه حل ما خیالتان راحت میشود.

  • رامين پاشاپور
    سلام ببخشيد تو تبريز زندگي مي كنم چگونه واز كي فيكسچر جهت پژو پارس تهيه كنم با تشكر
    • مدیر سایت

      با ما تماس بگیرید.

  • رامين پاشا پور
    شماره تلفن بنده ٠٩١٤٩١٧٩١٧٩ جهت تهيه فيكسچر چون تو تبريز زندگي مي كنم نمي از كجا تهيه كنم باتشكر
    • مدیر سایت

      با شماره های ما تماس بگیرید.

  • محمد
    نحوه تضمین این اتفاق به چه شکله و قیمتش الان چنده
    • مدیر سایت

      این راه حل کاملا تضمینی هست و تمام مشتریان راضی هستند

      برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

  • سعید
    سلام ماشین من 2 روز که دمای موتور بالاست تاحدی بالاست که روزی 2 ایتر اب کم میکرد دیاگ زدم دمای اب موتور 110 درجه بود ' درنهایت امروز ترموستات و رادیاتور ماشین و بستها و لوله ابرسانی ب موتور و رادیات رو عوض کردم خیلی خوب شد فنها ب موقع عمل میکند' ولی مثل قبلا نیست دما بالاست و در اثر کارکردن فنها دما کم میشود ' تا قبل از این هیچ مشکلی نبود' درضمن روغن دراب یا برعکس اب در روغن هم نیست ' ماشینم ماهی 1لیتر روغن هم کم میکند ' ایا احتمال واشر زدن هست ' 206 مدل 89 کرکرد 110 هزار موتور تیو 3 هست ' ممنون اگر راهنمای کنید
تماس بگیرید