معمولا افرادی که دست به آچار باشند و با تمامی وسایل و لوازم خودرو آشنا باشند،در صورتی که برای ماشینشان مشکلی داشته باشد از هر طریقی سعی میکنند که مشکلشان را خودشان حل کنند تا هم هزینه اضافی نکنند و هم تجربه به دست بیاورند اما اگر تحت هیچ شرایطی نتوانند مشکل را حل کنند سراغ مکانیک مورد نظر خود میروند.
اما بعضی افراد دیگر که دست به آچار نیستند و خیلی با وسایل و لوازم خودرو آشنا نیستند سعی میکنند تا مشکلی برای ماشینشان بوجود آمد سراغ مکانیک خودروی خود بروند زیرا ترجیح میدهند خودشان دست به کار نشوند که خدایی نکرده مشکل دیگری ایجاد نکنند.
و اما بعضی مواقع وقتی سراغ مکانیک میرویم ممکن است سرش خیلی شلوغ باشد و یا حواسش جای دیگر باشد.در این شرایط ممکن است مکانیک نیز مشکلی برای خودرو بوجود بیاورد که عواقب آن بعدا نشان میدهد و مشکل ساز میشود و همچنین ممکن است بعضی از این اشتباهات برای خود مکانیک نیز خطرناک باشد.
ما در این مقاله یک سری از اشتباهات مکانیک های عزیز و محترم را آورده ایم که قبلا باعث خساراتی برای مشتریان شده اند.مشکلاتی که معمولا برای موتور خودرو از جمله واشر سرسیلندر ایجاد شده است زیرا انجام تعمیرات موتور خودرو به مراتب سخت تر از قسمت های دیگر خودرو است.
هرز کردن و توجه نکردن به میزان استاندارد سفتکردن پیچها
هرز شدن پیچ ها چیزی است که همیشه میتوان از آن پرهیز کرد.هر موقه پیچی را هرز میکنید یک احساس بدی پیدا میکنید و عصبانی میشوید اما خوشبختانه با مته کاری و ابزار مناسب میتوانید این مشکلات را حل کنید.اما بهتر است سعی کنید پیچ ها را به درستی و با دست ببندید تا از کامل بسته شدن آن مطمئن شوید زیرا خطراتی مثل پرتاب شدن پیچ را در بر دارد.
استفاده از قطعات مشابه
این کاری است که در مواقع نیافتن قطعه یدکی اصلی خودرو انجام میدهیم که با این کار پس از مدتی خودرو کم کم در دوگانگی مدل های مختلف با قطعات گوناگون از هم میپاشد.
عدم رعایت اصول ایمنی در برابر مواد شیمیایی
ممکن است بسیاری از مواد شیمیایی مورد استفاده از انواع حلالها تا اسپریها، برای پوست یا سیستم تنفسی زیانآور باشند. عدم رعایت دستورات ایمنی و استفاده نکردن از ماسک، دستکش و لباس مناسب، در آینده، مکانیک را از کار خود پشیمان خواهد کرد.
استفاده نکردن از ابزار مناسب
بعضی مواقع افراد وقتی میخواهند خودشان مشکل خودرو را حل کنند سراغ فیلم های آموزشی میروند و حتی در آن فیلم ها اشاره میشود که این کار را باید با آچار مخصوص انجام دهید اما افراد بدون توجه به این نکته کار خود را ادامه میدهند و مشکل ساز میشوند.
درهمریختگی قطعات باز شده
تصور کنید یک تعمیر را به پایان رسانده اید و میبینید تعدادی از لوازم و قعطات جا مانده است و یا حتی تعدادی قطعه کم دارید.و این باعث میشود مورد توجه و خنده دیگران قرار بگیرید.بنابراین بهتر است همه چیز را به طور منظم پیش ببرید و پیچ و مهره و قطعات دیگر را در جایی مرتب قرار دهید و اگر فراموش میکنید روی آنها برچسب بزنید.
تشخیص نادرست علامتهای خرابی
اگر بر اساس چیزی که در اینترنت پیدا کردهاید، یک علامت را در خودرویتان اشتباه تشخیص بدهید، اوقات چندان خوشی در انتظار شما نخواهد بود. بسیاری از ما در ادامه به سراغ سفارش قطعه میرویم و در حالی که همچنان قطعههای بیشتری تهیه میکنیم، هنوز مشکلمان برطرف نمیشود. بنابراین، حتی اگر نمیخواهید خودروی خود را به تعمیرگاه ببرید، از یک کارشناس در این زمینه کمک بگیرید. اگر این کار را انجام ندهید، هزینهای به مراتب بیشتر از آنچه که مورد نیاز است، صرف خواهید کرد.
تلاش بیش از حد در انجام کار ها
ممکن است در فیلم های آموزشی اشاره کنند که این کار،کار افراد مبتدی نیست و شما برای اینکه نشان دهید مبتدی نیستید سعی و تلاش خود را بیشتر میکنید اما این کار ممکن است مشکل خودرو شما را بیشتر کند پس بهتر است به یک فرد متخصص مراجعه کنید.
استفاده نکردن از جکهای ایستاده
اگر میخواهید برای انجام کاری به زیر اتومبیل بروید نباید فقط به جک های خوابیده اطمینان کنید.پس بهتر است اگر میخواهید 2 تن وزن روی شما نیفتد از جک های ایستاده هم استفاده کنید.
شکستن پیچهای زنگ زده
متأسفانه وقتی با چنین پیچهایی در یک خودرو مواجه میشوید، کار زیادی نمیتوان در مورد آنها انجام داد. یکی از اولین راهکارها این است که آنها را مدتی در مایع روانکنندهای مانند PB Blaster بخیسانید و سپس دست به دعا شوید که بعداً بتوانید بازشان کنید. گاهی اوقات با پیچاندن آنها، سرشان جدا میشود که اصلاً چیز خوشایندی نیست.
کم تخمین زدن زمان انجام یک کار
مکانی ها برای اینکه همه مشتریان خود را راه بیاندازند و آنها را منتظر نگه ندارند سعی میکنند همه کار ها را تیکه تیکه انجام دهند.این نیز یکی از مشکلاتی است که اگر مکانیک حواس جمعی نداشته باشد ممکن است برای مشتریان مشکل ایجاد کند.