خودرو دارای قطعات زیادی است و همچنین هر قطعه از خودرو نیز دارای یک سری پیچ و مهره مخصوص است که هنگام بستنم آن قطعات باید دقت شود که حتما با پیچ و مهره های خود آن قطعه بسته و تنظیم شود زیرا عدم انجام این کار میتواند مشکلات زیادی را بوجود آورد مخصوصا قطعات مهمی مثل سرسیلندر و واشر سرسیلندر که از قطعه های بسیار مهم در هر خودرویی هستند و حتی سرسیلندر هم دارای پیچ و مهره مخصوص خودش است.
پیچهای ارتقاء یافته سرسیلندر پژومخصوص موتورهای پژو پارس سمند و405
پیچهای فابریک سرسیلندر به دلیل ارتفاع بلند پیچ، به خوبی سفت نمیشود چون بالای 50 درصد از گشتاور سفت کردن پیچها صرف غلبه بر نیروی اصطکاک میشود
به همین دلیل در هنگام سفت کردن ، پیچها شاید 40 درجه کش میآید و رزوه به سختی می پیچد.
پیچهای ارتقاء یافته سرسیلندر با کمترین اصطکاک بیشترین فشار را بر روی سرسیلندر واشر سرسیلندر و سیلندر وارد میکند.
این پیچ های ارتقا یافته سرسیلندر ما ساخته شده از بهترین متریال و فولاد زد زنگ گرید 12.9 هستند.
این پیچها دو سر رزوه میباشد و پس از قرار دادن سرسیلندر پیچها رو وارد سرسیلندر کرده و با آلن 5 سفت میکنید و سپس واشر و مهره را قرار و نیز سفت میکنیم و برای بهبود عملیات سفت کردن مهره ها بهتر است در چند مرحله به شکل حلزونی پیچها سفت شود و در مرحله آخر 100 نیوتون یا 10 کیلو سفت کنید.
این پیچها به رزوهای سیلندر آسیب نمیزند چون گشتاور بر روی مهره ها وارد میشود.
برای جلوگیری از گالینگ شدن یا گیرپاژ شدن به گیریس آنتی سیز آغشته شده است که از این مدل گیریس برای اجزای کوره استفاده میکنند.
بسیاری از معایب بر طرف میکند از قبیل نشتی روغن از لایه واشرسرسیلندر و نشتی روغن به رادیاتور و کمپرس موتور به مدار آب.
فیکسچر مقاومتی بوشهای سیلندر مخصوص موتور پژو
قابل نصب بر روی خودروهای سواری پژو پارس سمند و405 هستند.
این قطعه دور تا دور بوشهای سیلندر فضای خالی را پر میکند و یکنواخت با بوشها گرم میشود و گرما را سریعا به آب و بدنه موتور هدایت میکند.
یکی دیگر از نکات مثبت این قطعه ، لقی و خلاصی بوشهای سیلندر را به طرفین مهار میکند و بوشها را در جای خود کاملا قائمه نگه میدارد و همچنین این قطعه از پوسیدگی کف سرسیلندر و واشر سرسیلندر جلوگیری میکند وتمامی نقاط واشر سرسیلندر سیلندر را پوشش میدهد.
و این فیکسچر های ما از آلومینیوم نورد شده و توسط فرزcnc تراش داده شده است.
نحوه بستن پیچ و مهره های مخصوص سرسیلندر
براي بستن درپوش هايي كه ضخامت زيادي داشته و به خصوص مانند سرسيلندر تحت تاثير تغييرات فشاری و دمايي زيادي قرار دارند ، به جهت جلوگيري از تاب برداشتن آن حتماً بايد به الگوي سفت كردن پيچ هاي آن مطابق دستورالعمل سازنده توجه نمود. معمولاً براي سفت كردن پيچ هاي سرسيلندر از دو الگوي حلزوني راست گرد و ترتيبي استفاده مي گردد.
در اكثر موتورهاي بنزيني چهارزمانه چهارسيلندر مورد استفاده قرار مي گيرد و سفت كردن پيچ هاي سرسيلندر به صورت حلزوني راست گرد است.
سفت كردن پيچ هاي سرسيلندر بايد به صورت تدريجي بوده و با گشتاور مناسب مطابق توصيه سازنده انجام گيرد . جهت اعمال گشتاور مناسب حتماً از تورك متر (Torque meter) استفاده نمائيد .
حالا که با نحوه بستن کامل سرسیلندر به همراه پیچ و مهره های مخصوص سرسیلندر آشنا شدید بهتر است یک سری نکات مهم درباره سرسیلندر نیز بدانید و حتما آنها را رعایت کنید.
پیچ و مهره های مخصوص سرسیلندر چگونه کشیده میشوند؟
واقعیت این است که در موتورهای مدرن از پیچ های سرسیلندر با مشخصات ویژه استفاده می شود. پیچ های به اصطلاح "بهاری" که به دلیل خاصیت خاص خود پس از برآمدگی اولیه در کارخانه ، نیازی به اضافی ندارند.
علاوه بر این ، هنگام تلاش برای جلب پیچ های سرسیلندر ، به دلیل "سیال بودن" فلز ، آنها کشیده می شوند. در نتیجه ، ممکن است دچار پارگی پیچ شوید.
در حین تعمیر سرسیلندر لازم است واشرهایی نصب شود که کوچک نشوند. این امر نیاز به برآمدگی پیچ های سرسیلندر را برطرف می کند.
مطلب پیشنهادی : دلایل سوختن واشر سرسیلندر ، رفع عیب سوختن واشر سرسیلندر
وظایف و عملکرد واشر سرسیلندر
بین سیلندر و سرسیلندر از واشر سر سیلندر استفاده می شود که وظایف زیر را را بر عهده دارد :
- پر کردن پستی و بلندی های سیلندر و سرسیلندر
- پوشش دادن عدم صافی سطح و تاب داشتن جزیی سیلندر و سرسیلندر به خاطر خطای ساخت
- جلوگیری از خروج سوخت و هوای فشرده شده یا محترق شدة درون سیلندر
- جلوگیری از مخلوط شدن روغن موتور با مایع خنک کنندة موتور
- جلوگیری از ورود روغن موتور و مایع خنک کنندة موتور به داخل سیلندر
از این رو واشر سرسیلندر باید به اندازة کافی نرم باشد تا بتواند به راحتی فضاهای خالی بین سرسیلندر و سیلندر را پر کند و از طرفی باید به انتقال حرارت بالایی داشته باشد تا از سوختن آن جلوگیری شود ، لذا واشر سرسیلندر دارای انواع مختلفی می باشد و شما میتوانید برای آشنایی با انواع واشر سرسیلندر خودرو های مختلف و قیمت آنها اینجا کلیک کنید.
مشخصات برخی انواع واشر سرسیلندر
طرح (a) قدیمی بوده و به علت استفاده از مس ، نسبت به طرحی های دیگر قیمت بالاتری دارد ، لذا امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.
طرح (b) در موتورهای دیزل مورد استفاده قرار می گیرد ، در حالیکه طرح های دیگر که از آسبست و فولاد استفاده شده است ، در موتورهای بنزینی استفاده می گردد .
طرح (c) که فقط دارای یک لایة فولاد است ، هر دو طرف لایة فولادی را با لاية ای به ضخامت 0/04 میلی متر از لاک مقاوم در مقابل گرما پوشش می دهند تا عمل آب بندی را به خوبی انجام دهد .
لازم به توضيح است كه در هربار تعمير بايد واشر سرسيلندر را عوض نمود ، چرا كه استفاده از واشر سرسيلندر كهنه ، عمل آب بندي بين سيلندر و سرسيلندر را به صورت كامل انجام نداده و موجب كاهش قدرت و افزايش مصرف سوخت مي شود که این مشکل یک نقطه ضعف موتور xu7 است.
چنانچه پیچ های سرسیلندر به اندازه کافی و به روش صحیح سفت نشوند ، واشر سرسیلندر به دلیل انتقال حرارت کم ، سوخته و باعث می شود که مایع خنک کنندة موتور با روغن موتور ترکیب شده و در نتیجه روغن موتور به رنگ تقریبی شیری رنگ در می آید.
سوختن واشر سرسیلندر دلایل زیادی دارد که یکی از آنها اصولی نبستن پیچ های مخصوص سرسیلندر است.برای آشنایی بیشتر با سایر دلایل مقاله دلایل اصلی سوختن واشر سرسیلندر را مطالعه فرمایید.
هرز شدن پیچ سرسیلندر
هرز شدن پیچها چیزی است که همیشه میتوان از آن پرهیز کرد. هر وقت یک پیچ را هرز میکنید، یک احساس ناخوشایند به شما دست میدهد و از دست خود عصبانی میشوید. خوشبختانه در بیشتر اوقات با متهکاری یا ابزار مناسب برای پیچهای هرز شده، میتوانید این پیچها را از جای خود خارج کنید، ولی واقعاً دردسر زیادی برایتان دارد. بنابراین همیشه ابزار مناسب را برای هر پیچ به کار ببرید و در وقت خود صرفهجویی کنید. توجه نکردن به استاندارد سفتکردن پیچها در خودرویتان، زمانی گریبان شما را میگیرد که به عنوان مثال، چرخ آن به یک طرف پرتاب شود! بنابراین چیزی را با «دست» سفت نکنید. همچنین به شکلی ساده از «آچار بکس ضربهای برقی» استفاده نکنید؛ اگر یک استاندارد چرخش برای پیچ وجود دارد، از آن پیروی کنید.
نحوه بستن پیچ سرسیلندر پژو 405
نحوه بستن صحیح سرسیلندر موتوربرای بستن درپوش هایی که ضخامت زیادی داشته و به خصوص مانند سرسیلندر تحت تاثیر تغییرات فشاری و دمایی زیادی قرار دارند ، به جهت جلوگیری از تاب برداشتن آن حتماً باید به الگوی سفت کردن پیچ های آن مطابق دستورالعمل سازنده توجه نمود. معمولاً برای سفت کردن پیچ های سرسیلندر از دو الگوی حلزونی راست گرد و ترتیبی استفاده می گردد.
پیچ سرسیلندر پژو
-
مناسب برای
پژو 405
-
مشخصات
پیچ پلمپ سرسیلندر پژو 405
قیمت فیکسچر سرسیلندر
خرید فیکسچر مقاومتی بوشهای سیلندر مخصوص موتور پژو
فیکسچر سرسیلندر
قیمت فیکسچر مقاومتی بوشهای سیلندر مخصوص موتور پژو
فیکسچر مقاومتی بوشهای سیلندر مخصوص موتور پژو
هرز شدن پیچ سرسیلندر
خرید فیکسچر سرسیلندر
نحوه بستن پیچ سرسیلندر پژو 405
سرسیلندر
قیمت فیکسچر سرسیلندر پژو 405
سر سیلندر
پیچ سرسیلندر پژو
بستن پیچ سرسیلندر با ترکمتر
پیچ سر سیلندر پژو
فیکسچر پژو
انواع سرسیلندر
یا حضوری تشریف بیاورید و یا با ما تماس بگیرید.
با ما تماس بگیرید.
با این راه حل از شر واشر زدن راحت میشوید
سلام
برای دریافت اطلاعات دقیق با ما تماس بگیرید.
برای دریافت اطلاعات با ما تماس بگیرید.
برای دریافت اطلاعات دقیق با کارشناسان ما تماس بگیرید.
شماره تماس در قسمت تماس با ما درج شده است.