تعمیر موتور خودرو

موتور هر خودرو گاهی دچار مشکلاتی بزرگ میشود که مجبور به تعمیر اساسی آن میشوید و این تعمیرات موتور خودرو فوایدی هم دارد که از تعمیر آن پشیمان نمیشوید.تعمیرات کلی موتور خودرو را از مکانیکی اهورا بخواهید

آیا دلایلی که باعث میشوند شما موتور خودرو را تعمیر کنید میشناسید؟؟

موتوری که به علت عدم رسیدگی نیازمند تعمیر یا تعویض است، معمولا پرهزینه‌ترین مشکل در نگهداری خودرو است که یک راننده ممکن است با آن مواجه شود. برای اینکه موتور خودروی شما کارکرد نرم و روانی داشته باشد نکات زیر که توصیه متخصصان رده بالای خودرو است را رعایت کنید. معمولا رانندگان با رعایت‌نکردن این ۵ مورد، موتور خودروی خود را نابود می‌کنند :

 

  • غفلت در تعویض روغن

 

روغن عامل اصلی حیات موتور است. اگر طبق زمان‌بندی توصیه‌شده توسط سازنده خودرو روغن را به طور منظم عوض نکنید، به مرور زمان موتور خودروی شما از بین می‌رود.

استفاده از نوع مناسب روغن برای موتور خودروی شما ضروری است. امروز بسیاری از سازندگان خودروهای جدیدتر برای حفظ نهایت عملکرد خودرو و مصرف سوخت بهینه، استفاده از روغن سینتتیک را در خودروهای خود ضروری دانسته‌اند. بسیاری از مصرف‌کنندگان به خاطر قیمت بالاتر روغن‌های سینتتیک تمایلی به استفاده از این نوع روغن را ندارند که ممکن است در آینده منجر به خرابی موتور خودرو شود. روغن‌های سینتتیک معمولا اندکی گرانتر هستند.

 

  • نادیده‌گرفتن نشتی روغن

 

توجه به نشتی روغن به خصوص نشتی‌های شدید بسیار مهم است.در مواردی که نشتی روغن زیاد باشد شایع‌ترین مشکلی که پیش می‌آید عدم روغن‌کاری قطعات فلزی موتور است که به علت عدم رسیدن روغن به فضای کوچک میان قطعات، باعث فرسایش آنها شده و منجر به خرابی زودهنگام موتور خواهد شد. مشکلاتی که شایع‌تر هستند از نشتی‌های کوچک‌تر و کندتر به وجود می‌آیند. برخی از این مشکلات شامل خرابی دسته موتورهای لاستیکی، بوش‌های سیستم تعلیق و اجزای سیستم فرمان هستند.

 

  • بی‌توجهی به روشن‌شدن چراغ اخطار روغن

 

هنگامی که این چراغ روشن می‌شود موتور درحال آسیب‌دیدن است. این چراغ هنگامی روشن می‌شود که روغن کافی در موتور نباشد یا فشار روغن بیش از حد پایین یا بالا باشد. در صورت روشن‌شدن این چراغ باید خودروی خود را فورا برای تشخیص عیب نزد متخصص ببرید.

 

  • نادیده‌‌گرفتن سیستم خنک‌‌ کننده

 

هر ۳ سال یکبار یا هر ۴۸٫۰۰۰ کیلومتر هرکدام که زودتر موعد آن فرا رسد، مایع خنک‌کننده موتور را کاملا خالی کنید و با مایع خنک‌کننده جدید جایگزین کنید. بسته به نوع خودرو، هزینه این کار حداقل حدود ۳۰ هزار تومان خواهد بود.

اکثر مالکان خودرو و حتی برخی از تعمیرگاه‌ها تا زمانی که مشکلی در سیستم خنک‌کننده ایجاد نشود به آن رسیدگی نمی‌کنند. این کار باعث کاهش عمر قطعاتی می‌شود که مایع سیستم خنک‌کننده داخل آنها در جریان بوده است.

داغ‌ شدن بیش از حد موتور، یک علامت رایج کم‌بودن مایع خنک‌کننده در خودروی شماست. هرگز با خودرویی که دمای آن درحال بالارفتن است رانندگی نکنید زیرا خطر نابودی موتور را به دنبال دارد.

گرفتگی در مجاری سیستم خنک‌کننده، کاهش مایع خنک‌کننده درون سیستم و از کارافتادن فن‌های برقی رادیاتور ممکن است به بالارفتن بیش‌از‌حد دمای موتور منتهی شود.

اگر فورا به این مشکل رسیدگی شود این احتمال وجود دارد که مکانیک به‌جای تعمیر اساسی یا تعویض موتور، بتواند آن را تعمیر کند.

 

  • ورود بیش‌ از حد آب به داخل موتور

 

عبور از آب‌های ساکن با خودرو یا حتی رانندگی هنگام طوفان و باران شدید ممکن است به موتور خودروی شما آسیب برساند. منیفولد ورودی مخلوط سوخت و هوا را به موتور می‌رساند. اگر آب از مسیر منیفولد ورودی وارد موتور شود احتمال دارد باعث کج‌شدن شاتون‌های موتور شود.

اگر مقدار آب ورودی به اندازه کافی زیاد باشد با عبور از مجاری منیفولد ورودی به داخل محفظه‌های احتراق که شمع‌های موتور آنجا هستند راه پیدا می‌کند.

 

 

enlightened به شما پیشنهاد میکنیم اطلاعاتی درمورد دلایل جوش آوردن ماشین و رفع عیب سوختن واشر سرسیلندر پژو 405 هم داشته باشید.

 

 

بازدید و تعمیر موتور خودرو شامل چه چیز هایی میشود؟؟

 

خرابی موتور خودرو

 

  • بررسی قسمت های مختلف موتور

 

  1.  آب رادیاتور
  2. روغن موتور
  3. آب باتری
  4. وجود ضد یخ در مدارخنک کاری
  5. میزان روغن ترمز

 

  • بررسی صدا های موتور 

 

  1. صدای سوپاپ ها
  2. صدای گژنپین
  3. صدای یاتاقان
  4. صدای زنجیر
  5. بلبرینگ ، واترپمپ و آلترناتور

 

  • بررسی عوامل روغن سوزی

 

  1. سایش سیلندر
  2. ضعیف شدن یا سائیده شدن رینگ
  3. شکستگی رینگ
  4. بازشدن شیار رینگ روی پیستون

 

 

قسمت های اصلی موتور خودرو و دلایل و نشانه های خرابی آنها

 

  • میل لنگ

 

طراحی و شکل خاص میل لنگ، حرکت رفت و برگشت پیستون را به حرکت دورانی تبدیل می کند.

 

علائم خرابی میل لنگ :

 

  1. شنیدن صدای تق تق شدید از موتور به هنگام گاز دادن، که اصطلاحا به آن یاتاقان زدن می گویند.
  2. قفل شدن موتور، که در این حالت موتور به هیچ عنوان روشن نمی شود.

 

علت خرابی میل لنگ :

 

علت خرابی میل لنگ نرسیدن روغن به آن است و در واقع ایراد اصلی در سیستم روغنکاری موتور است.

 

  • یاتاقان

 

یاتاقان ورقه ای به شکل نیم دایره و نازک است که بین "میل لنگ و سیلندر" و "میل لنگ و شاطون" قرار می گیرد.

 

یاتاقانها با روغن موتور در تماس هستند و وظایف زیر را بعهده دارند :

 

  1. تنظیم لقی عمودی بین میل لنگ و سیلندر.
  2. کم کردن اصطکاک بین "میل لنگ" و "سیلندر" و جلوگیری از خوردگی آنها.
  3. کم کردن اصطکاک بین "میل لنگ" و "شاطون" و جلوگیری از خوردگی آنها.

 

علائم خرابی یاتاقان :

 

  1. شنیدن صدای تق تق شدید از موتور به هنگام گاز دادن، که اصطلاحا به آن یاتاقان زدن می گویند.
  2. قفل شدن موتور، که در این حالت موتور به هیچ عنوان روشن نمی شود.

 

علت خرابی یاتاقان :

 

علت خرابی یاتاقان نرسیدن روغن به آن است و در واقع ایراد اصلی در سیستم روغنکاری موتور است.

 

  • شاتون

 

شاطون از یک طرف به پیستون و از طرف دیگر به میل لنگ متصل است. شاطون حرکت بالا و پایین پیستون را به میل لنگ منتقل می کند.

لنگ های متحرک میل لنگ، با توجه به شکل و طراحی آنها، حرکت عمودی شاطون را به حرکت دایره ای تبدیل می کند.

 

علائم خرابی شاطون :

 

  1. بریدن یا شکستن شاطون: که در این حالت به سیلندر موتور نیز آسیب وارد می شود و موتور کاملا از کار می افتد.
  2. شل شدن پیچ های اتصال "شاطون" به "میل لنگ"، یا خلاصی میله ای که "شاطون" را به "پیستون" وصل می کند (گژن پین): که در این حالت وقتی پدال گاز را به آرامی فشار داده و رها کنیم، صدای لق لق خفیف از موتور شنیده می شود.

 

علت خرابی شاطون :

 

  1. نامرغوب بودن آلیاژ شاطون و قطعات جانبی.
  2. نرسیدن روغن به اتصالات شاطون.
  3. وارد آوردن فشار بیش از حد به موتور.
  4. بوش، رینگ و پیستون


بوش، رینگ و پیستون کنار هم کار می کنند و وظایف زیر را بعهده دارند :

 

  1. متراکم کردن مخلوط هوا و سوخت (بدون اینکه این مخلوط از کنار پیستون فرار کند) و آماده کردن آن برای انفجار.
  2. جذب بیشترین نیروی حاصل از انفجار (بدون اینکه نیروی این انفجار از کنار پیستون فرار کند) و انتقال آن به شاطون و نهایتا به میل لنگ.
  3. رینگ مانع از ورود روغن موتور به محفظه احتراق می شود.زیرا در اینصورت موتور دچار روغن سوزی شده و دود آبی از اگزوز خارج می شود.
  4. رینگ مانع از انتقال حرارت حاصل از انفجار به روغن موتور می شود.

 

رینگها حلقه هایی از جنس آلیاژ بسیار مرغوب هستند که تحمل حرارت و فشار بالایی را دارند.

 این رینگ ها به دور پیستون قرار می گیرند و در محفظه بوش به سمت بالا و پایین حرکت می کنند.

 
علائم خرابی بوش، رینگ و پیستون :

 

مهمترین و متداولترین نشانه خرابی بوش، رینگ و پیستون، روغن سوزی موتور است که در این حالت دود آبی از اگزوز خارج می شود و روغن موتور در فواصل زمانی کوتاه کم می کند.

اگر علاوه بر خروج دود آبی از اگزوز، صدای غیر عادی در کارکرد موتور وجود داشته باشد، و یا اینکه موتور بد کار کند (تک کارکند)، احتمال شکستن رینگ پیستون را نیز باید در نظر گرفت.

یکی دیگر از نشانه های ضعیف شدن رینگ و پیستون و یا گشاد شدن بوش، کمتر شدن قدرت موتور است.این سه قطعه دائما با یکدیگر در اصطکاک هستند و معمولا بر اثر کارکرد بالای موتور فرسوده می شوند.

 

از دیگر علتهای خرابی این سه قطعه عبارتند از:

 

  1. وارد آوردن فشار بیش از حد به موتور.
  2. استفاده از روغن موتور نادرست و یا نامرغوب.
  3. در برخی موارد نادر، نشت زیاد بنزین در سر پیستون، باعث خشکی رینگ شده و در نهایت در محفظه بوش خوردگی ایجاد می شود.
  4. استفاده از رینگ نامرغوب می تواند به محفظه بوش آسیب برساند.

 

  • بغل یاتاقانی

 

بغل یاتاقانی قطعه ای است هلالی شکل، که وظیفه آن تنظیم لقی افقی میل لنگ است. تعداد این قطعه در موتورهای مختلف ممکن است بین 2 تا 4 عدد متغیر باشد. محل قرارگیری این قطعه بین بلوک سیلندر و یکی از کَپی های میل لنگ است. این قطعه در سایزهای مختلفی وجود دارد تا بوسیله آن بتوان لقی افقی مجاز میل لنگ را تعیین کرد.


علائم خرابی بغل یاتاقانی :

 

شنیدن صدای بسیار خفیف تقه در موتور، هنگام گرفتن یا رها کردن کلاچ.

 

علت خرابی بغل یاتاقانی :

 

ساییدگی و لاغر شدن آن بدلیل اصطکاک دائم با میل لنگ.

 

 

mail با سیستم ترمز خودرو و سیستم برق خودرو و نکات کلیدی درباره آن ها نیز آشنا شوید تا اگر جایی گیر کردید دیگر نیازی به مکانیک نداشته باشید و هزینه های اضافی خودر را کاهش دهید.

 

 

مراحل تعمیر اساسی موتور خودرو

 

عیب یابی موتور خودرو

 

وقتی به علت تعویض دیرهنگام، روغن موتور به اصطلاح لجن می‌شود یا به صورت لخته درمی‌آید، دیگر به راحتی نمی‌تواند توسط اویل پمپ، ارسال شود بنابراین گیر می‌کند و ساچمه‌های فنر آن می‌شکند این وضعیت در نهایت منجر به یاتاقان زدن خودرو می‌شود که تعویض یاتاقان، تعویض پیستون‌ها و متعلقات، تراش سرسیلندر، تعویض اویل پمپ و تسمه تایم و همچنین تعویض زنجیر اویل پمپ را در پی دارد که در مورد این خودروی پژو ۴۰۵ شاهد هزینه‌ای در حدود دو میلیون تومان هستیم.» روغن موتور علاوه بر شست‌ و شوی قطعات و شناور نگه داشتن قطعات در خود، وظیفه خنک‌کاری موتور را نیز بر عهده دارد که انجام این فرآیند فقط به کمک اویل پمپ امکان‌پذیر است.شما میتوانید برای آشنایی با نکات مهم درمورد روغن موتور و اهمیت آن مقاله روغن موتور را مطالعه کنید.. بزرگ‌ترین ایراد رانندگان ایرانی این است که فکر می‌کنند اگر بر روی روغن موتوری عدد ۸۰۰۰ کیلومتر درج شده حتماً باید در آن زمان تعویض شود غافل از این که نهایت عمر استفاده روغن موتورها ۴۰۰۰ کیلومتر است زیرا روغن موتورهای مورد استفاده در ایران استاندارد کامل جهانی را ندارند حال چه برسد به اینکه فردی روغن موتور را با ۱۰ هزار کیلومتر تأخیر تعویض کند.  یکی دیگر از اشتباه‌هایی که در بین مردم جا افتاده این است که فکر می‌کنند زمان تعویض روغن موتور را سیاه بودن آن نشان می‌دهد در صورتی که کاملاً اشتباه است. حال در اینجا ما خودرویی داریم که به دلایلی که در بالا ذکر شد دچار مشکل شده و ما می‌خواهیم در ادامه مراحل تعویض قطعات و درست شدن خودرو را به طور عملی یاد بگیریم:

بعد از تشخیص مکانیک، ابتدا موتور را از روی بدنه خودرو جدا کرده سپس متعلقات سرسیلندر را باز کرده و مشغول باز کردن سرسیلندر می‌شویم.میتوانید برای آشنایی با این مرحله مقاله نکات مهم درباره سرسیلندر را مطالعه کنید. متأسفانه برخی از مشکل‌ها در هنگام تعمیر خود را نشان می‌دهند که در اینجا بعد از باز کردن سرسیلندر متوجه می‌شویم که نیاز به تراش دارد که سیت‌های آن دچار مشکل شده‌اند، مشکلی که منجر به تراش سرسیلندر می‌شود. موتور برای بار اول به تعمیر اساسی نیاز پیدا کرده و دوم اینکه به دلیل کارکرد زیاد این خودرو بعضی از قطعات مانند سوپاپ از آب‌بندی خارج شده که نیاز به آب‌بندی و تمیز کردن کربن‌های ناشی از احتراق دارد.

پس از انجام مرحله تعمیر سرسیلندر، نوبت به اصلی‌ترین مرحله یا تعویض یاتاقان‌ها می‌رسد که مشکل اصلی موتور است. علت اصلی که این مشکل را به وجود آورده، نرسیدن روغن موتور به این اجزا است. وظیفه اصلی یاتاقان‌ها مهار کردن قدرت و خلاصی میل‌لنگ هست که اگر به درستی عمل نکنند موتور به درستی کار نمی‌کند. ۱۰ عدد پیچ پنج یاتاقان ثابت میل‌لنگ را باز و معمولاً برای باز کردن یاتاقان‌ها و پیچ‌های آنان از روش حلزونی استفاده می‌کنیم.

بعد از تعویض یاتاقان‌ها و قبل از جمع کردن آن، بهترین کار این است که قطعاتی همچون پیستون، شاتون و متعلقات آن‌ها را تعویض کرده. اولاً به خاطر اینکه از مشکلات جدید که شاید در آینده به وجود بیاید و احتمال تحمیل هزینه جدید و دوباره کاری داشته باشد جلوگیری می‌شود و دوم این که اغلب این قطعات به دلیل کارکرد زیاد گشاد کرده و نیاز به تعویض دارند .

بعد از تعویض پیستون و یاتاقان‌ها، نوبت به بستن آنها می‌رسد که ابتدا پیستون‌ها را داخل جداره سیلندر جازده و انتهای شاتون‌ها را فیلمی باریک از روغن ریخته و بر روی محور میل‌لنگ قرار داده و یاتاقان‌ها را نیز به روغن آغشته کرده و به کمک پیچ‌هایش آنان را به یک دیگر متصل می‌کنیم و مشغول بستن آن می‌شویم که به صورت حلزونی باز شده و به همان صورت می‌بندیم و در پایان با استفاده از آچار تورک متر آنها را سفت می‌کنیم اما منظور از فیلم باریک روغن آن است که هنگام کار کرد روغن به شکل نوار فیلم بین قطعات قرار می‌گیرد.

بعضی اوقات از زیر ماشین صدایی شنیده میشود که تشخیص مکانیک بر این است که احتمالاً اویل پمپ خودرو کار افتاده و یا خوب کار نمیکند که بعد از بررسی و باز کردن قطعه می توان از صحت و یا خرابی آن مطمان شد. اویل پمپ وسیله‌ای است که وظیفه دارد روغن را به کانال‌های اصلی بفرستد که اویل پمپ‌ها از نظر چرخ‌دنده‌هایش با یک دیگر تفاوت دارند که در دو نوع پمپ دنده‌ای و پمپ روتوری در خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد که روغن بین چرخ دنده‌ها قرار گرفته و با استفاده از فشاری که به آن وارد می‌شود روغن موتور را پمپاژ می‌کند.

بعد از تعویض قطعه کهنه اویل پمپ، اویل پمپ تازه را در جای اصلی خود که کارتر و پایین میل‌لنگ می‌باشد قرار داده، سپس اویل پمپ نیروی اصلی خود را از گردش محور میل‌لنگ گرفته و مایع مورد نظر را در کارتر به محل‌های مورد نظر پمپاژ می‌کند اویل پمپ دارای صافی است که علاوه بر فیلتر روغن که روغن را تصفیه می‌کند خود نیز قبل پمپاژ روغن با استفاده از توری خود از ورود بعضی از ناخالصی‌ها جلوگیری می‌کند. البته اویل پمپ روتوری که در خودروهای امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد نیروی خود را از میل‌لنگ یا میل سوپاپ می‌گیرد.

اویل پمپ را بر جای خود با استفاده از پیچ‌هایش که آن را به بلوک سیلندر متصل می‌کند سفت کرده و سایر اجزا را به آن متصل می‌کنیم که معمولاً مکانیک‌ها بعد از تعویض اویل پمپ همراه آن نیز فیلتر روغن را تعویض می‌کنند چرا که فیلتر روغن تصفیه‌کننده روغن است و ناخالصی‌های آن و رسوبات و کربن‌های ناشی از احتراق را تصفیه می‌کند.

بعد از تعویض فیلتر روغن و سفت کردن اویل پمپ و متصل کردن زنجیر اویل پمپ به محور میل‌لنگ آماده جمع کردن کارتر می‌شویم اما به ساختار داخلی فیلتر روغن نگاه کوتاهی می‌اندازیم همان‌طور که گفتیم فیلتر روغن وظیفه تصفیه روغن را به عهد دارد: یعنی داخل فیلتر روغن سوپاپی تعبیه شده به نام (سوپاپ اطمینان) که کار کرد این سوپاپ این است که اگر فیلتر روغن دچار نارسایی و کثیف شدن شد راه فرعی برای روغن باز کند و آن را بدون تصفیه ارسال کند.

حال نوبت به تمیز کردن کارتر یا پوسته اصلی اویل پمپ است که محل قرارگیری روغن موتور نیز می‌باشد قبلاً از واشر سرسیلندر برای آب‌بندی کارتر استفاده می‌شد اما الان از چسب برای آب‌بندی استفاده می‌کنیم برای شستن محفظه کارتر از برس سیمی استفاده می‌کنیم چرا که لجن زیادی از روغن در کارتر است و برای قطعات تازه تعویض مضر است اما ما به این دلیل از چسب استفاده می‌کنیم که آب‌بندی کاملی ایجاد می‌کند و دیر فرسوده می‌شود و نصب آن نیز آسان‌تر است.

حالا کارتر را بر روی پوسته و بلوک سیلندر قرار می‌دهیم که پیچ‌هایش را که ۲۴ عدد است به ترتیب روی آن قرار داده و مشغول به بستن آن می‌شویم و بعد از سفت کردن پیچ‌ها با استفاده از تورک متر آن را سفت می‌کنیم.

بعد از جمع کردن سیلندر و کارتر و تعویض یاتاقان‌ها و اویل پمپ و بعد از آوردن سرسیلندر از تراش و آب‌بندی سوپاپ‌ها نوبت به جمع کردن سرسیلندر می‌رسد که به وسیله پیچ‌هایش آن را به بلوک سیلندر متصل می‌کنیم البته به روش حلزونی سرسیلندر را جمع کرده زیرا دو روش وجود دارد برای جمع کردن سرسیلندر اول ضربدری و دومی حلزونی که معمولاً از روش حلزونی استفاده می‌شود و از تورک متر برای سفت کردن آن استفاده می‌گردد که بعد از بستن سرسیلندر قالپاق سوپاپ را روی آن قرار داده و آن را می‌بندیم.

در آخرین مرحله بعد از بسته شدن کامل موتور ماشین، آن را روی خودرو متصل می‌کنیم و سایر قطعات مکانیکی و الکتریکی را به آن متصل می‌کنیم که حداقل هزینه تعمیر اساسی برای این خودرو دو میلیون تومان اعلام شد. در پایان توصیه مکانیک‌ها به رانندگان این است که نسبت به تعویض به موقع روغن موتور و فیلتر روغن خود اقدام نمایید و از درستی کار کردن اویل پمپ و سایر قطعات مطمئن شوند زیرا رعایت بعضی از موارد از بروز مشکلات بزرگ و کوچک جلوگیری می‌کند همچنین از هزینه‌هایی هنگفت که باید پرداخت شود نیز جلوگیری می‌کند.

 

 

تعمیر موتور خودرو با مکانیکی اهورا

 

کارگاه بزرگ مکانیکی اهورا یکی از با سابقه ترین و شناخته ترین مکانیکی های کرج است که تمام خدمات باز کردن ، عیب یابی ، تعمیر و جمع کردن موتور انواع خودرو را به بهترین شکل و در کمترین زمان همراه با 3 ماه ضمانت انجام میدهد.علاوه بر تعمیر اساسی موتور خودرو ، تعمیر و یا تعویض واشر سرسیلندر انواع خودرو را انجام میدهد و همچنین مکانیک ها و کارشناسان ما راهی تضمینی برای جلوگیری از سوختن واشر سرسیلندر ماشین های پژو پیدا کرده اند که برایتان توضیح خواهیم داد.

محصول اول ما پیچهای جدید سرسیلندر پژو هستند  که با کمترین اصطکاک بیشترین نیرو و فشار رو بر روی سرسیلندر و واشر سرسیلندر وارد میکند و از سوختن واشر سرسیلندر جلوگیری میکنند.
محصول دوم ما که فیکسچر مقاومتی سیلندر و بوشها میباشد از قسمت بیرون به دیوارهای سیلندر تکیه کرده و از داخل دور تا دور بوش سیلندرها را مهار میکند و بوشها را به طور قائمه بدون حرکت در جای خود نگه میدارد.
ما با طراحی و ساخت این دو محصول توانسته ایم ایراد این موتور را بر طرف کنیم و مشکلات اساسی این موتور را بهبود ببخشیم.

 

شما میتوانید با تماس با شماره تلفن 09106886748 و یا تشریف آوردن به آدرس کرج، مشکین دشت، بلوار صیاد شیرازی، داخل پارکینگ آقا جون، کارگاه فنی مکانیکی اهورا از تمامی خدمات ما آگاه شوید و از این خدمات با بهترین قیمت ها استفاده کنید و بهره ببرید.


ارسال نظر درباره این موضوع